Cum folosim sitelinkurile din AdWords?

Sitelinkurile sunt printre putinele extensii AdWords care functioneaza si in Romania. Prin sitelinkuri, Google ne ofera posibilitatea ca o reclama text sa aiba o expunere mai mare si sa trimita spre mai multe locatii.

Folosirea acestei extensii ajuta in primul rand la cresterea CTR-ului, implicit a scorului de calitate.

Am luat ca exemplu cautarea hoteluri in londra deoarece Booking.com este unul din advertiserii mei preferati atunci cand vine vorba de cum se promoveaza prin AdWords. Observam urmatoarele:

650 Hoteluri in Londra – pun accent pe numarul foarte mare de hoteluri. Un beneficiu foarte mare, deoarece atunci cand cautam cazare dorim sa vedem cat mai multe hoteluri pe care sa le comparam.

Rezervati online Hotel in Londra. – Call to action care sa impinga vizitatorii sa dea click pe reclama. Mai observam ca au folosit litera mare pe cuvintele cautate (exceptie fac cele de la inceputul propozitiei).

Fara taxe de rezervare. Taxe mici – nu stiu daca exista site-uri care sa ia taxe de rezervare pentru hoteluri dar in mod cert este un beneficiu pe care il scot bine in evidenta. Taxe mici este iar un criteriu pe care il luam in considerare atunci cand cautam cazare.

Pana aici este o reclama normala. Insa imediat sub corpul reclamei observam 4 link-uri text care contin inca o serie de beneficii:

Cele mai populare hoteluri – cine nu vrea sa stea la un hotel popular/cunoscut :-) ?

Hoteluri tip buget – se pune din nou accent pe buget. Este unul din principalele criterii dupa care alegem un hotel mai ales cand plecam pentru o perioada mai lunga

Cele mai bune comentarii – cine nu vrea sa vada ce spun altii despre un hotel inainte ca noi sa ne cazam acolo :-) ?

Hoteluri de lux – singura explicatie pe care o vad la acest sitelink este faptul ca multi dintre noi dorim sa ne rasfatam atunci cand mergem in vacanta. Iar comisioanele lor din aceste hoteluri probabil justifica numarul de click-uri primite.

Nu-i asa ca sunt geniali cei de la Booking.com? Va recomand sa faceti mai multe cautari legate de hoteluri si veti descoperi multe.

Daca vom compara sitelinkurile de la booking.com cu cele de la veltravel.ro observam o mare diferenta. In primul rand, Vel Travel foloseste linkuri care trimit spre alte orase decat cel cautat: Hoteluri Roma, Hoteluri Creta, Hoteluri Istanbul, Hoteluri Paris. De ce ai vrea sa afisezi asta cand cineva cauta hoteluri in Londra?

Ce trebuie sa stim este sitelinkurile sunt la nivel de campanie. Deci beneficiile folosite in sitelinkuri ar trebui sa fie valide pentru cautarile din toate grupurile acelei campanii.

O alta modalitate de folosire a sitelinkurilor este pentru cuvintele generale. Astfel, directionam vizitatorii pe o pagina cat mai apropiata de nevoia lor.

Persoanele care cauta aparate foto sunt greu de convertit. Asta deoarece nici ele nu stiu exact ce tip de aparat foto isi doresc, cu atat mai mult noi nu stim pe care pagina sa-i trimitem.

Cel.ro face o treaba foarte buna si trimite vizitatorii catre tipuri de aparate foto. Celor de la domo.ro probabil au grupul de aparate foto in aceeasi campanie ce contine si un grup cu televizoare :-) Iar cameredigitale.ro scoate in evidenta branduri de aparate foto cunoscute. Ideal ar fi sa le scoata in evidenta pe cele mai vandute si sa trimita catre o pagina cu produsele sortate dupa acest criteriu.

Este important sa folosim sitelinkurile cat mai mult atunci cand cream anunturi AdWords. Daca nu le folosim, suntem deja cu un pas in spatele concurentei. Iar daca nici concurenta nu-l foloseste am putea aveam multi pasi inaintea lor :-)

Voi cum folositi sitelinkurile in campaniile AdWords?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

7 răspunsuri la Cum folosim sitelinkurile din AdWords?

  1. Pingback: Promovarea prin Google AdWords pentru nise si micronise, cu exemple | 2Parale Blog - Marketing Afiliat

  2. Iulian spune:

    Salut Cristi.

    Recent m-am hotarat sa ma apuc de PPC, deoarece se pare ca SEO pare fie din ce in ce mai „pretentios” in ultima vreme, cu toate update-urile de la google.

    Am mai multe intrebari de incepator, dar la unele incerc sa gasesc singur raspunsurile, dar sunt unele pe care nu reusesc sa le deslusesc.

    de exemplu, pt cautarea pe .com „hotels greece”, apare pe 1 booking.com cu un ad putin ciudat.

    Titlul este „5.000 Hotels in Greece | booking.com”, dar nu incape tot in limita de 32 de caractere.. deci altfel este adaugat domeniul la urma, dar nu inteleg cum.

    Apoi, descrierea este destul de lunga cat sa ocupe cele 2 linii, dar totusi apare pe aceeasi linie. Cum fac ei asta? Stiu ca daca pui un semn de punctuatie la sf primei linii, in ad-urile 1-3, adauga prima descriere la titlul ad-ului… Dar ca sa fie cele 2 linii pt descriere pe o singura linie cum fac?

    Merci anticipat

  3. Salut Iulian,

    Titlul este ok, se incadreaza in 25 de caractere. Ce vezi tu dupa | este domeniul siteului care este adaugat automat pentru reclamele la care linia 1 si linia 2 de descriere sunt in aceeasi fraza. Asa cum este exemplul precizat de tine.

    Daca folosesti . sau ! sau ? la sfarsitul primei linii de descriere atunci devine automat parte din titlu. In caz contrar se pun pe o singura linie. Spre exemplu nu pui nici un semn la sfarsitul descrierii 1 sau pui virgula.

  4. Iulian spune:

    Merci pt raspuns. Dar tot mai am o nedumerire. Sa luam primele 2 exemple pt „hotels greece”, booking si hilton: http://i49.tinypic.com/28txrvl.png

    Dupa cum cred eu, cam astea ar fi detaliile ad-ului:

    Booking:

    Title: 5.000 Hotels in Greece
    Line1: Book your hotel in Greece online. (!!!cu punct la urma)
    Line2: Save up to 50% on your reservation. (tot cu punct)

    Hilton:

    Title: Hilton Hotels in Greece
    Line1: A choice of superb Hilton hotels. (la fel, cu punct la urma)
    Line2: Experience the Best of Greece (fara punct)

    Ambele au punct la sf primei linii, si totusi pt booking nu apendeaza Line1 la Title. De ce la Hilton da? Singura diferenta intre ad-uri pare sa fie faptul ca la Line2 Booking are punct la urma, Hilton nu.

    In rest, ce alte diferente mai sunt intre ad-uri? OFC, in afara de faptul ca unul e pe 1 pozitie, celalalt pe 2, desi nu cred ca afecteaza cumva, din moment ce oricum ambele sunt listate in zona celor 3 ad-uri orizontale.

    Merci inca o data!

  5. Da, e foarte ciudat. Nu-mi dau seama de ce este afisat asa. Ei mai fac teste pe cum sa arate reclamele, e posibil sa fie de la asta.

    Ei spun foarte clar aici: http://adwords.blogspot.ro/2011/02/longer-headlines-for-select-ads-on.html cand se muta linia 1 in headline.

  6. Pingback: Performanta in PPC pe 2012 – rezultate Divizia PPC 2Parale | 2Parale Blog - Marketing Afiliat

  7. Pingback: Este bine sa licitezi pe brandul propriu in AdWords? | 2Parale Blog - Marketing Afiliat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *