Cum scrii reclame Adwords eficiente?

Cand scriem o reclama pentru reteaua de cautare Google Adwords trebuie sa avem in gand un singur lucru: este textul reclamei raspunsul pentru toate cuvintele din grupul respectiv? Scopul principal al reclamei este relevanta ei cu respectivele cuvinte cheie din grup. Pe baza acestei legaturi, Google ne „premiaza” cu un scor de calitate, apoi platim pentru fiecare click pe baza acestui scor.

Cum arata reclama text?

Recent, Google a tot modificat modul in care arata o reclama text in rezultatele de cautare. Eu unul am observat 3 formate importante:1. Titlul, primul rand al descrierii si url-ul vizibil (fara folder daca are) ca si titlu al reclamei, urmat de url-ul vizibil (display url), urmat apoi de al doilea rand al descrierii

2. Titlul, prima linie a descrierii, url-ul vizibil, apoi ambele randuri ale descrierii (pe aceeasi linie)

3. Titlul si url-ul vizibil ca si titlu al reclamei, url-ul vizibil, apoi ambele randuri ale descrierii (pe aceeasi linie)

4. Titlul, url-ul vizibil, primul rand al descrierii, apoi al doilea rand al descrierii

De remarcat faptul ca primele trei pozitii sunt afisate in mod diferit. Nu stiu in functie de ce anume sunt afisate aceste formate, insa nu e doar in functie de pozitia reclamei. Reclamele din dreapta au toate acelasi format.

La o reclama text se mai pot adauga extensii ale reclamei:

– extensii de locatie

– extensii de apel

– extensii Google Sitelinks

Titlul reclamei Adwords contine maxim 25 de caractere, insa dupa cum am vazut in imaginea de mai sus, titlul propriu zis din cautare se poate extinde.

Este foarte important sa luam in considerare ca titlul are un font mai mare, este subliniat si se poate da click doar pe el. Pornind de la asta, in primele 25 de caractere trebuie neaparat sa se gaseasca o parte din cuvintele din grupul respectiv.

Exemplu: Pentru o cautare la haine de dama, titlul ar trebui sa contina Haine Dama

In functie de pozitionarea magazinului pe piata si a pretului produsului am putea avea Haine De Dama 2011, Haine De Dama Ieftine, Oferte Haine De Dama, Reduceri Haine De Dama, Promotii La Haine De Dama, Noi Modele La Haine Dama, etc.

Randul pentru descriere 1 are maxim 35 de caractere. Acest rand trebuie sa intareasca titlul reclamei si sa-l faca pe cel care o citeste sa continue pana la sfarsit. In mod normal, pe acest rand ar trebui sa contina beneficii, oferte, promotii, o descriere mai ampla, insa daca dorim ca reclama noastra sa fie afisata in primele pozitii atunci putem folosi si un mesaj de tip Call To Action care sa impinga vizitatorii sa dea click pe reclama.

Exemplu: Pentru aceeasi cautare haine de dama, eu as folosi acest rand pentru o descriere mai ampla a ce va gasi vizitatorul dupa ce da click pe reclama. Si anume Rochii, Bluze, Pantaloni, Costume., Bluze, Hanorace, Rochii, Bleizere., Cumpara Geci, Jachete, Pardesiuri., Alege Din Sutele De Modele.

Tinand cont ca am luat un exemplu de fraza foarte generala, este bine sa testam cat mai multe variante de produse in descrierea reclamei, iar aceste produse sa se regaseasca neaparat pe pagina destinatie.

Punctul folosit la sfarsitul acestui rand este pentru ca acest rand sa urce in titlu. Insa daca ne uitam la a doua reclama din screenshot-ul de mai sus, acest rand nu se incheie cu punct sau semn sau alt semn de punctuatie si totusi face parte din titlu.

Randul pentru descriere 2 are aceeasi limita de 35 de caractere. In acest rand trebuie neaparat sa folosim un mesaj de tip Call To Action (in cazul in care nu s-a folosit deja). Dupa schimbarile prin care titlul reclamei contine si primul rand pentru descriere, din testele facute de mine pentru pozitiile 1-3 acest rand este aproape neglijat. Am testat acest rand schimbat complet si am obtinut aproximati aceleasi rate de click.

Pentru exemplul cu care am pornit acest rand poate fi Comanda Si Ai Transport Gratuit!, Fii Cea Mai Eleganta Vara Asta!, Alege Si Comanda Online!, Alege Din Sutele De Modele!

URL-ul vizibil are o limita de 35 de caractere si este folosit pentru ca utilizatorii sa poata identifica site-ul unde vor ajunge dupa ce vor da click. De cele mai multe ori, se profita de acest camp si se creaza subdomenii sau foldere inexistente dar care descriu si mai bine locul unde va ajunge utilizatorul dupa ce da click pe reclama.

Pentru cazul de fata se poate folosi www.siteulmeu.ro/haine-dama sau haine-dama.siteulmeu.ro

Eu unul folosesc in acest camp cuvintele cautate deoarece sunt ingrosate inca o data (pe langa titlu).

Adresa URL de destinatie trebuie sa trimita la o pagina din site care sa fie cat mai apropiata cautarii facute de utilizator. El trebuie sa gaseasca intr-un mod cat mai usor oferta si promisiunea facuta in reclama.

Extensia de Sitelink poate fi folosita pentru a trimite vizitatorii catre pagini diferite din aceeasi reclama. Singura problema este ca nu putem vedea statistici foarte detaliate la aceste extensii separat.

Extensia de locatie ar trebui folosit doar pentru firmele care au si un magazin offline unde pot fi gasiti de utilizatori.

Extensia de apel este folosita pentru reclamele pe mobil si permit utilizatorilor sa dea sune magazinul direct din reclama Adwords.

Mai jos sunt cateva exemple de reclame puse cap la cap:Exemplul de fata este pentru un cuvant foarte general. De regula aceste cuvinte consuma un buget foarte mare deoarece nu avem de unde sa stim ce tip de haine cauta un utilizator cand foloseste aceasta fraza in Google. De aceea este bine sa folosim mai multe pagini destinatie pentru a vedea care din ele satisface mai bine aceasta cautare.

Recomand insa folosirea unor cuvinte cheie mai specifice si trimiterea utilizatorilor catre produsele cautate de acestia. Spre exemplu haine de vara, rochii de seara, fuste scurte, pantofi cu talpa joasa, colanti mati, costume de baie intregi, sandale gladiator, etc.

P.S. Am mai scris un articol mai general despre reclame si  setari ale reclamelor Adwords la nivel de campanie.

Voi cum creati reclamele text? Stiti si alte formate decat cele specificate de mine?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

3 răspunsuri la Cum scrii reclame Adwords eficiente?

  1. baceanu cristian spune:

    o mica observatie daca imi permiti
    titlul poate avea si 30 de caractere
    corpul anuntului pana la 80
    da o cautare dupa reincarcare cartuse samsung si ai sa vezi un anunt mai mare decat resutul
    astept cu nerabdare mai multe articole
    mi-a placut ideea ta pentru contabilizarea apelurilor primite din adwords, aveam probleme pentru cativa clienti care se pozitionau bine si organic

  2. Cristian Ignat spune:

    E o chestie relativ nou ce spui tu si cred ca are legatura cu asta: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=en&answer=178364&ctx=tltp

    Din cate observi, Romania nu este pe lista de tari, iar daca vom face o sesizare la Google reclama va disparea pentru ca nu respecta termenii si conditiile Google Adwords.

  3. Eu incerc sa ma pun in pielea clientului (cititorului), sa ma gandesc la ce ar putea sa-l atraga spre site-ul meu, chiar daca deasupra mea mai sunt reclame.
    Analizez anunturile celorlaltisi incerc sa ma diferentiez prin ceva care sa ma avantajeze.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *