Reclame in Google Adwords (Search Network)

Inainte de crearea reclamelor text pentru un client ma uit sa vad ce reclame si ce variatii de reclame are concurenta. Fac asta tot timpul pentru fiecare grup de cuvinte cheie din contul meu. Asa vad cu ce vine in plus competitia fata de mine. In acest pas ma uit doar la reclamele text, fara sa accesez pagina de destinatie. Credeti-ma, are rost sa faci asta! Mai mult, da refresh de 2-3 ori la cautarea aceleiasi fraze. Cei care au variatii de reclame text merita mai multa atentie.

Ce trebuie sa contina o reclama text?

Titlul reclamei este cel mai vizibil in rezultatele de cautare. De aceea, eu prefer ca titlul sa contina 2 cuvinte din cele cautate. Titlul unei reclame Adwords are un font mai mare decat descrierea si este subliniat. Fiecare cuvant cautat care este regasit in textul reclamei (titlu, descriere, display url).

Descrierea unei reclame text are doua linii de cate 35 caractere fiecare. Eu in prima linie pun beneficiile/oferta de pret/promotia iar a doua linie am grija sa se incheie cu un mesaj Call To Action. Asta pentru ca determina vizitatorul sa dea click pe reclama dupa ce a citit beneficiile.

De pe 3 februarie anul acesta Google a adaugat o optiune de a concatena titlul reclamei cu prima linie din descriere. Prin aceasta metoda, putem ajunge sa avem un titlu de pana la 60 de caractere. Mai multe detalii gasesti aici: http://adwords.blogspot.com/2011/02/longer-headlines-for-select-ads-on.html

Setari pentru reclame in Adwords

1) Optimize for clicks – Google va masura automat reclamele care au rata de click cea mai mare si vor afisa acele reclame mai frecvent. Daca nu ai timp sa faci testare manuala, e bine sa ai selectata aceasta optiune deoarece ajuta la cresterea QS.

2) Optimize for conversions – Google va afisa reclamele in functie de conversiile realizate. Recomand aceasta optiune dupa ce ai cat mai multe conversii (minim 50). Folosind aceasta optiune, Google va prioritiza reclamele care au conversii mai multe. Atentie insa si la CTR. In cazul in care diferenta de Conversion Rate si CTR esta f mare s-ar putea ca QS sa scada deoarece relevanta cautarii este mica.

3) Rotate – show ads more evenly – Google va afisa reclamele text in mod egal. Daca folosesti aceasta optiune, verifica performanta reclamelor text pe o perioada de 1-2 saptamani in functie de numarul de clickuri. Analizeaza rata CTR si rata de conversie pentru fiecare reclame si testeaz-o cu alta noua. Voi scrie un articol mai detaliat despre testarea reclamelor.

Cum iti dai seama daca o reclama e buna sau nu?

Primul indicator este rata de click (CTR). Acesta indica relevanta dintre cuvantul cheie cautat si reclama afisata. Cu cat rata CTR este mai mare, cu atat reclama a fost mai aproape de nevoia potentialilor clienti.

Pe langa asta, rata CTR este principalul factor care contribuie la Quality Score (QS). QS este un punctaj de la 1 la 10 care influenteaza in mod direct costul pe click (CPC). Cu cat QS este mai mare cu atat costul platit la fiecare click este mai mic.

Nu uita ca scopul principal al unei reclame este sa primeasca un numar cat mai mare de click-uri, apoi numarul de conversii.

Voi ce parere aveti de reclamele text de mai jos? (click pentru a mari)

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu , , , . Salvează legătura permanentă.

7 răspunsuri la Reclame in Google Adwords (Search Network)

  1. Bogdan Pantoc spune:

    Am scris si eu despre turism, sunt o multime de specialisti adwords care fac campanii pe acest domeniu si nici macar configurarile de baza nu le stiu.

    Oricum e o evolutie fata de ce era in trecut, macar nu e nici un anunt cu Vara 2008 :)))

  2. Nu ştiam că factorul principal pentru QS este CTR. Mersi mult.

    Am o mică întrebare despre conversii:
    Cum ai putea să identifici conversiile din adwords în reţele de afiliere din RO(2parale şi profitshare) ? Eu „joc” foarte mult la noroc în profitshare şi sincer să fiu, nu primesc prea multe informaţii despre conversii.

  3. Pentru 2Parale ai optiunea de a-ti crea tag-uri folosind QuickLink: http://screencast.com/t/aiQ7N6FM

    Poti sa-ti creezi tag la nivel de campanie/grup Adwords apoi sa vezi care campanie/grup a inregistrat cele mai multe comisioane.

    Pentru profitshare nu prea poti pentru ca folosesc pixel tracking pentru tracking.

  4. @Bogdan :-)) buna aia cu Vara 2008. sunt cativa care fac treaba buna pe Adwords in turism dar foarte putini la ce competitie e.

  5. vlad spune:

    Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    http://www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

  6. Mihai spune:

    se simte o crestere a calitatii campaniilor pe Adwords in turism. poate in viitor o sa apeleze cat mai multe companii din turism la experti pe partea de Adwords :)

  7. Artemas spune:

    se simte o crestere a calitatii campaniilor pe Adwords in turism. poate in viitor o sa apeleze cat mai multe companii din turism la experti pe partea de Adwords
    +1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *