De ce campania #iLoveDigital ?

Saptamana trecuta am incercat sa fac un hei-rup prin care romanii sa constientizeze ca au un domeniu care este intr-o crestere impresionanta: digitalul. M-a ambitionat si motivat sa fac acest lucru un eveniment la care am participat si care a fost organizat in Tel Aviv, Israel.

Despre campania #iLoveDigital

In Romania avem mai multe biserici decat spitale sau prea putine autostrazi. Sunt printre putinele stiri care se „viralizeaza” pe internet. Daca ai iesit cel putin o data din Romania, atunci cu siguranta te-ai intors cu un of mare. „Ei” au super infrastructura, sunt super civilizati, noi nu suntem in stare sa avem un sistem medical european si asa mai departe. Ei bine, faptul ca doar ne plangem cu siguranta nu duce nicaieri. Faptul ca share-uim stiri despre cat de corupti sunt cei de la putere sau ca ,au intarziat (din nou) lucrarile unui proiect, nu vor rezolva problemele respective.

Suntem cu multi ani in urma unei tari civilizate precum Anglia, Franta, Germania, Italia. Nu avem nici resursele, nici oamenii care sa ne creeze o infrastructura sau un sistem educational / medical ca „acolo” in viitorul apropiat. Iar cand ii vom ajunge, ei probabil vor fi mai tehnologizati. Si tot asa. Am pierdut un start important cu privire la aceste lucruri.

Avem insa cu siguranta o directie care creste vazand cu ochii: digitalul. Avem oameni pe care ii cauta nu doar Europa, ci intreaga lume atunci cand vine vorba de industria IT. Gigantii globali au birouri in Iasi, Cluj, Timisoara, Bucuresti. Avem aproape cel mai mare hub de programatori din Europa.

Vorbeam cu un prieten care lucreaza ca programator la o firma din Iasi despre cat de mare este cererea de programatori acolo. Imi spunea intr-un mod modest si natural cum castigase 600 Euro, doar prin recomandarea unui alt programator, companiei la care lucreaza. Te intrebi daca merita acesti bani? Raspunsul este ca DA, ii merita din plin. Se ofera astfel de sume pentru ca cererea pe piata pentru anumite joburi, este mult peste numarul de persoane care pot oferi serviciile respective.

In Romania avem acces la o super tehnologie: internet. Asa cum ne miram noi de infrastructura si sistemul tarilor din jur, asa se mira si cei care ajung in Romania cand au contact cu internetul. Este de mare viteza si la un pret mai mult decat accesibil. Pe bune, cel mai ieftin internet mobil este de 3 euro / luna.

Prin #iLoveDigital am vrut sa-mi exprim pasiunea fata de mediul digital, impreuna cu increderea pe care o am ca acest mediu poate face Romania „o tara ca afara”. Am incercat acest hei-rup digital pentru a-i face pe romani sa constientizeze ce au versus ce nu au. Pentru a-i indruma sa foloseasca digitalul intr-un mod cat mai constructiv si util – nu doar pentru poze cu pisici, mancare si share-uri de stiri negative.

Cum vad eu Romania in urmatorii ani?

Visez la o Romanie tehnologizata! Tara mea are potentialul sa fie un Tokio din punct de vedere tehnologie. Poate sunt putin naiv, insa  un lucru este cert: am in jurul meu oameni super destepti, super creativi si ambitiosi care stiu sa foloseasca digitalul ca oportunitate. Cred cu tarie ca numarul acestora va creste in urmatoarea perioada.

12 februarie a fost ziua digitalului in Romania. Hai sa facem din acest digital o oportunitate de crestere a Romaniei pe harta lumii. In timpul campaniei mi-au venit cateva idei pe care vreau sa le pot pune in practica.

Pana atunci, le multumesc mult tuturor celor implicati. Sa te filmezi este un exercitiu interesant care merita pus in practica. Pentru cei care inca nu avut curajul sau motivatia sa o faca, inca nu este prea tarziu. Filmeaza-te, urca filmul pe YouTube si posteaza-l pe Facebook cu hastag-ul #iLoveDigital.

Persoane care au fost implicate in campanie:

Mama mea (asta a fost cea mai mare surpriza!)

Cristian Manafu

IAB Romania

Alex Filip

Constantin Lupu

Tudor Iacob

Carmen Niculescu

Alexandra Tudor

Ana Sipciu

Valentin Radu

Doina Costache

Roxana Ivan

Alexandru Jijian

Bogdan Rada

Robert Preda

Carmen Albisteanu

Ioana Anescu

WebDigital

Paula Negrea

Gabi Udrescu

Sorin Rusi

Carmen Barda

Ariel Constantinof

Auras Mihai Geambasu

Mihai Dragomirescu

Oltea Zambori

Alexandru Popescu

Sper ca nu am omis pe nimeni, daca este cazul lasati-mi un comentariu si modific. La persoanele care nu au link nu am reusit sa copiez link-ul, probabil a fost o postare privata sau ceva de genul acesta.

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

5 răspunsuri la De ce campania #iLoveDigital ?

  1. Pingback: #ILoveDigital – 3 motive pentru care iubim digitalul | Digitaljob

  2. George spune:

    Ai luat in considerare sa faci un curs online, cu plata, de AdWords avansat in care sa prezinti mare parte din ceea ce stii?

  3. George spune:

    Cursul va fi adresat persoanelor cu venituri ridicate? Te-ai gandit sa vinzi un curs pe Udemy, unde ai acces la o piata globala?

  4. Gina spune:

    Foarte fain! Sper sa se ajunga la un curs gen Udemy asa cum a spus si George, dar sa nu fie adresat neaparat persoanelor cu venituri ridicate, ci tuturor interesati de acest domeniu.

Dă-i un răspuns lui George Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *