Mixul perfect de Google Adwords si Facebook

La ecomTIM am tinut o prezentare intitulata Mixul perfect dintre Google Adwords si Facebook. Evenimentul a fost realizat de 2Parale. Ma bucur enorm de interesul pentru acest workshop deoarece locurile s-au ocupat relativ repede. Am decis sa nu fac publica prezentarea pentru ca nu e corect fata de cei care au platit sa ajunga la eveniment, in schimb am sa scriu sumar despre ce am vorbit.

Google Adwords

Este una dintre cele mai bune metode prin care poti ajunge fix la clientii tai in momentul cand au nevoie de produsul sau serviciul tau. Spuneam in prezentare ca este ca si cum ai merge pe strada sa-ti vinzi serviciul, ai putea sa citesti gandurile celor pe langa treci.. iar pe cei care au nevoie de ce vinzi tu ii iei de manuta si ii aduci in biroul tau. Ba chiar mai bine, prin Adwords ei vin singuri 🙂

Pasii pe care eu ii urmez cand creez o campanie de promovare prin Google Adwords sunt:

1. Analiza corecta a produsului serviciului promovat: ce oferi, ce beneficii ai, ce oferte ai, ce discounturi poti oferi pentru fiecare categorie de produse

2. Competitia: poate fi diferita de cea din offline. Incearca sa-ti dai seama care competitor este amator sau profesionist. Invata ce face bine competitia si evita greselile facute de ei. La prezentare am dat exemple concrete.

3. Keyword research: foloseste Google Insights inainte de a incepe cautarea de cuvinte/fraze cheie. Ca si unelte am aratat cum folosesc eu Google Suggestion, Yahoo Suggestion si Google Adwords Keyword Tool

4. Gruparea cuvintelor cheie: este esentiala in crearea contului Adwords. Fiecare grup trebuie sa contina cuvinte cheie cat mai relevante unul cu celalalt deoarece toate cuvintele din grup sunt corelate cu aceleasi reclame.

5. Reclama text: este raspunsul unei cautari in Google. Reclama trebuie sa scoata in evidenta cu ce esti mai bun fata de ceilalti. Scopul principal al unei reclame este de a atrage click-uri, nu conversii. Conversia se realizeaza pe pagina destinatie.

6. Pagina destinatie: trebuie sa intareasca promisiunea facuta in reclama. Este locul unde vizitatorul trebuie sa gaseasca ce a cautat in motorul de cautare si beneficiile pentru care sa cumpere serviciul/produsul oferit.

7. Tracking: un cont Adwords care ruleaza fara Google Adwords Tracking si Google Analytics link-uit cu Adwords este acelasi lucru ca si cum ai face publicitate stradala. Daca nu setezi corect tracking-ul vei deveni un amator pentru altii si nu vei sti pe ce ai dat banii 🙂

8. Improvements, Tweaks, expand: primii bani pe care ii bagi in Adwords sunt de fapt o investitie (daca ai tracking setat corect!). Investesti o suma de bani pentru a avea date despre potentialii tai clienti. Urmeaza apoi sa interpretezi aceste date si iei decizii bazate pe cifre: care campanii imi aduc cei mai targetati vizitatori? Opreste campaniile si cuvintele care nu sunt profitabile si extinde campaniile profitabile.

Facebook

1. Utilizatorii sunt ca o carte deschisa 🙂 Isi spun varsta, sexul, hobbie-urile, ce le place, ce nu le place.

2. Creeaza un landing page dedicat prin care sa incurajezi vizitatorii sa devina fani. Da-le ceva doar pe Facebook.

3. Scopul principal este de a atrage fani, pe care dupa sa-i convertesti.

4. Exemplu de landing page-uri optimizate: http://www.facebook.com/LiverpoolFC (mesaj puternic, focus pe like); http://www.facebook.com/redbull (design simplu, singurul lucru pe care poti sa-l faci e sa dai like)

5. Ca si platforma poti construi ce vrei tu pe Facebook. Se pot integra pana si sisteme de plata. Exemplu:

http://www.facebook.com/livescribe?v=app_369666098814 (au cos de cumparaturi si suport integrat in FaceBook)

6. SustineUNICEF – proiect la care am colaborat cu Bortun Olteanu si am ajuns la peste 40,000 fani in 2 luni. Facebook a fost cea mai buna sursa ca numar de donatii, insa nu ca si valoare a donatiilor. Costul pe click a fost considerabil mai mic decat cel din Adwords, iar rata de conversie (in fani) a fost de peste 70%.

Multumiri: Nebuloasa, Alex Blogu, Andrei Crivat, Ovidiu Sirb pentru companie & fun.

Orice sugestii, pareri, critici, intrebari sunt mai mult decat binevenite!

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Facebook Advertising, Google Adwords, SEM și etichetat cu , , , . Salvează legătura permanentă.

3 răspunsuri la Mixul perfect de Google Adwords si Facebook

  1. Pingback: Twitter Trackbacks for Mixul perfect de Google Adwords si Facebook | Promovare Site | Publicitate Online | Google Adwords | SEO | SEM [cristianignat.com] on Topsy.com

  2. Mihai spune:

    salut,

    felicitari pentru prezentare! a fost foarte utila! 😉

  3. Multumesc Mihai. Ma bucur ca ti-a placut 🙂

Dă-i un răspuns lui Cristian Ignat Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *