Publicitate Online Prin Adwords: Cautare, Continut, Plasament

Google Adwords este cea mai buna modalitate de a-ti face publicitate online. Asta e parerea mea. Ai control total asupra reclamelor, bugetului, asupra celor care iti vad reclama, precum si o groaza de alte optiuni si statistici.

Daca vrei publicitate online folosind Google Adwords ai mai multe variante unde si cum sa-ti afisezi reclamele:

1. Publicitate online pe reteaua de cautare

2. Publicitate online pe reteaua de continut

3. Publicitate online pe reteaua de plasament

Retelele unde vor aparea reclamele noastre sunt diferite si alese cu grija. Vizitatorii se comporta altfel pe fiecare retea, de aceea trebuie sa cream reclame pentru fiecare retea si sa analizam statisticile separat.

1. Publicitate Online pe Reteaua de Cautare

Reclamele noastre pot fi de tip text. Ele vor aparea deasupra si in dreapta rezultatelor gratuite de cautare, ca in imaginea de mai jos:

Ce trebuie sa stim despre vizitatorii din reteaua de cautare?

Spre deosebire de majoritatea formelor de publicitate unde reclama noastra este afisata publicului general, reclamele Adwords din reteaua de cautare apar doar persoanelor care cauta serviciul promovat de noi. Daca cineva cauta pe Google.Ro „vacanta in italia” inseamna ca este interesat sa viziteze Italia. Nu mai este nevoie sa il convingem cat de frumos este in Italia, ce atractii sunt in Italia, etc. Folosind reteaua de cautare Adwords, reclama noastra va fi afisata doar persoanelor care cauta serviciul/produsul promovat.

Putem folosi in campania noastra cuvinte de genul „oferta”, „pret”, „cost”, etc. Ca exemplu vom lua cautarea pe Google „oferta vacanta italia”. Faptul ca reclama noastra apare cand o persoana cauta o oferta sau pretul unui serviciu/produs inseamna ca aceasta persoana este mai mult decat interesata, ea doreste sa achizitioneze pachetul.

Ce fel de reclame trebuie sa folosim pentru reteaua de cautare?

Tinand cont ca acesti vizitatori sunt in cautarea unui anumit serviciu/produs trebuie sa venim cu un raspuns la ceea ce cauta ei.  Pentru cautarea „vacanta in italia” o reclama ar putea fi urmatoarea:

Vrei Sa Mergi In Italia?

Cele Mai Bune Oferte Pentru Toate

Regiunile Din Italia. Convinge-te!

www.vacanta-in-italia.ro

Prin aceasta reclama ne adresam tuturor persoanelor care cauta o vacanta in Italia, indiferent de varsta, sex sau situatie materiala. Pagina de destinatie trebuie sa aiba oferte pentru mai multe regiuni pentru a satisface nevoile a cat mai multor persoane.

O alta varianta de reclama, mai ales pentru persoane care cauta „oferta vacanta italia” ar fi urmatoarea:

Oferte Vacanta Italia

Vara Asta Mergi In Italia Incepand

Cu Doar 250E. Drum, Cazare, Dejun.

www.vacanta-in-italia.ro/oferte

Tinand cont ca s-a cautat o oferta (un pret) a unei vacante in Italia, este recomandat sa includem acest lucru in reclama. Astfel, limitam persoanele neinteresate de oferta noastra si anume persoane care cauta o oferta cu mai putin de 250Euro. Aceasta reclama se potriveste si pentru cautarea anterioara „vacanta in italia”.

2. Publicitate Online pe Reteaua de Continut

Conform Google doar 5% din paginile de pe internet sunt motoare de cautare, iar timpul petrecut aici este foarte mic. Deciziile de cumparare sunt facute peste tot: site-uri de comparare, site-uri bazate pe interese, newsletter-e, etc.

Reclamele noastre apar pe site-uri care au continut legat de produsul sau serviciul nostru. In campania noastra vom avea cuvinte cheie cat mai generale. Ca sa continuam cu exemplul anterior pentru o campanie de publicitate care urmareste vacante in Italia vom avea cuvinte de genul „Italia”, „Roma”, „Venetia”,  „vacanta”, „concediu”, „excursie”, etc. Este bine totusi sa separam campania noastra de publicitate in mai multe grupuri Adwords. De exemplu putem avea un grup „Orase Italia – Continut” in care adaugam majoritatea oraselor in care este promovat turismul din Italia si un grup „Vacante Italia – Continut” unde vom avea cuvinte cheie care au legatura cu vacanta.

Ce trebuie sa stim despre persoanele din reteaua de continut?

Spre deosebire de reteaua de cautare, aceste persoane nu sunt interesate in mod direct de o oferta concreta. In reteaua de continut, nu noi alegem persoanele pe care le urmarim, ci motorul de cautare. Google analizeaza textul, limba si categoria din care face parte site-ul de continut unde sunt afisate reclame. Daca acestea se potrivesc cu continutul de pe pagina destinatie folosita de noi, limba folosita de noi precum si cuvintele cheie din campanie reclama noastra va aparea.

Ce fel de reclame trebuie sa folosim pentru reteaua de continut?

Reclamele din reteaua de continut opresc vizitatorul din citit. Aceste reclame sunt de obicei similar cu cele de la TV, Radio, Print adica nedorite de public. Spre exemplu cand ne uitam la TV la o emisiune de stiri sau un film, cand vine pauza publicitara majoritatea incercam sa dam pe alt post, sa facem o mica pauza plecand din fata televizorului, etc. Acelasi lucru se intampla si in reteaua de continut Adwords. „Fortezi” un vizitator sa citeasca o reclama pe care el nu vrut sa o vada.

Reclama din reteaua de continut trebuie sa aiba un titlu convingator, sa starneasca curizitate sau sa promita un beneficiu major.

Un exemplu de reclama pentru grupul „Vacante Italia – Continut” ar fi:

Vacante Superbe In Italia

Nu Rata Oferta Noastra De Hoteluri

Pentru Vacanta Ta. Convinge-te!

www.vacanta-in-italia.ro/venetia

Nu uitati ca in reteaua de continut puteti opta si pentru reclame de tip imagine. Imaginile conving mai usor o persoana sa dea click si ies mai rapid in evidenta.

In cazul in care alegeti o campanie de publicitate online pe reteaua de continut, rulati cat mai multe rapoarte. Analizati paginile unde apare reclama voastra si adaugati site-urile nedorite la exceptii.

3. Publicitate Online In Reteaua De Plasament

Reteaua de plasament se bazeaza pe reteaua de continut. Diferenta este ca nu Google alege pe ce site-uri sa apara reclamele noastre, ci noi decidem acest lucru.

Ce trebuie sa stim despre persoanele din reteaua de plasament?

Inainte de a porni o astfel de campanie trebuie sa facem o cercetare si sa analizam care site-uri accepta reclame Adsense si ce tip de reclame accepta (text, imagine, reclama pt mobil). Este foarte important ca atunci cand alegem reteaua de plasament sa cunoastem publicul careia ii adresam reclama. Spre exemplu, daca stim ca publicul urmarit este de sex feminin vom putea aborda diferit fata de un public de tip masculin, acelasi lucru in functie de varsta.

Stiind ca persoanele nu sunt strict interesate de produsul/serviciul nostru, mai mult nu vor sa vada reclama pe site incercam sa le abordam folosind un limbaj cat mai apropiat lor. Daca vorbim despre o retea sociala putem folosi cuvinde de genul „cool”, „trandy”, „misto”, „la moda”, etc. Pe cand daca abordam un site de stiri sau informatii vom alege un limbaj mai oficial.

Un exemplu de reclama in cazul in care dorim sa ne afisam reclamele pe o retea sociala si optam ca reclama noastra sa fie vazuta doar de fete sau baieti intre 18-25 ani poate fi ceva de genul:

Super Petreceri In Ibitza

Petrece o Vacanta Plina de Partyuri

In Ibitza. Preturi Incepand cu 399E

www.vacante-in-ibitza.ro

Folosim inca o data pretul in reclama pentru a targeta persoane care isi permit vacanta.

Fie ca vreti sa vindeti un produs sau serviciu, sau doriti sa faceti branding Google Adwords este o solutie ideala pentru publicitatea online.

P.S. Mai poti citi despre avantaje Google Adwords si verificari inaintea lansarii unei campanii Google Adwords.

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Publicitate Online Prin Adwords: Cautare, Continut, Plasament

  1. Pingback: Stirile SEO/SEM 05.06-12.06 | Surf Media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *