Relevanta si Targetare

Relevanta este un criteriu foarte important in online. Motoarele de cautare lupta foarte mult pentru a afisa rezultate cat mai strans legate de ceea ce cautam noi. Acest lucru se intampla si in cazul reclamelor platite. Cu cat o reclama e mai relevanta pentru cautarea efectuata, cu atat costul pe click va fi mai mic, cu atat pozitia va fi mai ridicata.

Cum se stabileste relevanta?

Rata de Click este criteriul principal. Rata de Click este raportul dintre numarul de clickuri care s-au dat pe o reclama si numarul de afisari ale acesteia.  Acest factor ne ajuta sa stim daca publicul care vede reclama noastra este interesata sau nu de produsul nostru. Spre exemplu daca avem o reclama pe site-ul celor de la HotNews, iar numarul persoanelor care dau click pe reclama noastra este mic asta inseamna ca mesajul din reclama nu atrage vizitatorii de pe acest site.

Mai jus sunt o serie de de reclame care, cu siguranta, au o rata de click mica pentru cuvintele cautate de mine. Sunt imagini facute mai recent, insa sunt si imagini facute de ceva timp si s-ar putea sa nu mai apara aceste reclame. Unele reclame mi s-au parut destul de amuzante tinand cont de cautarea facuta de mine sau de locul in care au aparut.

Google.Ro: „publicitate online”

Intr-adevar daca nu ai vizitatori nu ai clienti. Insa, daca ai vizitatori acest lucru nu inseamna neaparat ca vei avea si clienti. In afara de asta cei de la ARBO folosesc Google Adwords fara a fi creata legatura cu Analytics, desi folosesc si Analytics. Sunt curios daca au activat Conversion Tracking. E interesant sa vezi asa ceva la o firma de renume.

Reclama YouTube – 22 Septembrie 2008

Ca sa contactez, ar trebui sa fiu talentat la ce? Tinand cont ca era un video pe fundal – o parodie de la o manea, e posibil ca mesajul sa fi fost cat de cat targetat.

Google.Ro: „mancare pisici” 5 Noiembrie 2008

Nu prea e nimic de comentat la aceasta reclama. Cei care au lucrat la campania de publicitate pe Adword pentru Pedigree au vrut ca reclama lor sa apara pentru cuvantul „mancare” netinand cont ca sunt mai multe tipuri de mancare, nu doar pentru caini.

Reclama Adsense – 08 Noiembrie 2008

Se pare ca fostul premier Calin Popescu Tariceanu, isi asocia imaginea cu taxa auto. Nu stiu cat de relevanta este asocierea, tinand cont ca au fost si foarte multi protestatari.

Google.Com: Speed PPC – 10 Noiembrie 2008

In alte tari se practica foarte mult aceasta tactica. Promovezi un produs prin afiliere, oferind mai multe bonusuri decat cel care a facut aplicatia. Reclama insa lasa de dorit.

Google.Com: paypal fax number europe

Cei de la eBay imi vand numarul de fax de la paypal? Ce dragut. Aceasta este o greseala frecventa in Adwords. Exista optiunea de a folosi cuvantul cautat in numele reclamei exact asa cum a fost cautat. Cel mai probabil cei de la ebay au in lista de cuvinte „fax”.

Reclama YouTube – 12 Decembrie 2008

Nu cred ca Youtube este locul perfect pentru o asemenea afacere. Dupa parerea mea aceasta reclama a consumat bugetul pe o zi intreaga in cateva ore. De ce? Din curiozitate! Foarte multe persoane ar fi doar curioase sa vada despre ce site este vorba, ce preturi au  etc.

Google.Ro: „site de publicitate online”

O reclama care nu ofera nici un beneficiu in continutul ei si se bazeaza doar pe vizibilitatea maxima a ce anume am cautat eu. Am sperat ca pe site sa gasesc mai multe motive pentru care as apela la ei, insa ei se „mandresc” si pe pagina lor cu astfel de reclame. Pentru convingere: www.linksponsorizat.ro

Reclame pe YouTube – 10 Martie 2009

Cred ca ar fi fost mai bine ca aceasta reclama sa apara pe siteuri legate de religie, decat pe un site video dedicat tuturor persoanelor.

Reclama OTP Bank pe HotNews – 11 Martie 2009

In acest exemplu cei care au creat campania pentru OTP s-au folosit de un meci de fotbal. In momentul in care dadeam click pe stirea despre Real Madrid, eram trimis catre oferta celor de la OTP Bank. Presupun ca cei de la banca au vrut un numar de vizualizari ale site-ului, nu conteaza daca vizitatorii erau sau nu interesati.

Au mai scris similar despre campanii de publicitate ciudate si Vlad Balan, Krumel despre mesajele exprimate in anunturi si aici cu exemplu, Zoso despre campania celor de la Seat.

Voi ce parere aveti despre aceste campanii de publicitate?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Diverse, Google Adwords, Publicitate și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Relevanta si Targetare

  1. Alen Todorov spune:

    Foarte bun articolul, dar as vrea sa subliniez cateva dintre strategii care in opinia mea sunt defapt targetate bine sau sunt doar rezultatul altor erori care nu tin de conceperea campaniilor in sine.
    La eBay de exemplu, cred ca stii si tu ca acestia folosesc exclusiv DKI-uri cu o lista de cuvinte de dictionar.
    In reclama pentru Pedigree acolo sigur e o eroare in momentul in care acestia au realizat selectia de cuvinte si au ales toate cuvintele sugerate de KeywordTool.
    Pentru site-ul de publicitate se pare ca totusi reclama este buna avand in vedere ca a trecut in partea stanga (aici intervine exact problema de care te lovesti in momentul in care realizezi campanii AdWords – pur si simplu nu ai cum sa hotarasti ce fel de copy e bun decat dupa rata de clic)
    La everystundent (o campanie care cred ca e deodata cu AdWords Romania) strategia este chiar afisarea de ad-uri pe site-uri care nu au legatura cu religia, avand in vedere ca ei recruteaza oameni. Vei vedea ca si landing page-ul in sine este targetat tineriilor (nu neaparat religiosi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *