Targetari posibile prin Google Display Network

Pe langa motorul de cautare, Google detine o retea impresionanta prin care poti ajunge la potentialii clienti. Prin aceasta retea poti ajunge la 90% din publicul online world wide (de aici). Acest lucru se replica si in Romania. Incepand de la bloggeri pana la publisheri foarte mari, site-uri de stiri si comparatoare de preturi – poti ajunge prin Google AdWords.

Dar cel mai important beneficiu pe care il are Google cand vine vorba de GDN nu este reach-ul ci modul de targetare.

Targetarea Contextuala

Folosind aceasta optiune ajungem la vizitatori in functie de continutul pe care acestia il citesc. Este suficient sa cream o lista de cuvinte cheie care sa descrie cat mai bine produsul sau serviciul pe care il promovam. Google va decide in mod automat paginile pe care sa ne afiseze reclamele pe baza relevantei dintre continut si cuvintele cheie adaugate.

Targetarea pe baza de plasamente

Permite advertiser-ului sa fie afisat pe site-urile sau chiar paginile pe care le specifica. Daca stii paginile pe care stau potentialii tai clienti atunci poti fii afisat doar pe acele pagini. De multe ori aceasta metoda este mai ieftina decat daca s-ar cumpara trafic direct de la acel site deoarece se plateste doar la click.

Remarketing

Este una dintre cele mai eficiente metode de targetare in GDN. Prin remarketing ajungi la publicul care a fost la tine pe site cel putin o data. Dar cel mai important este ca poti ajunge la acest public in functie de ce a facut la tine pe site sau de site-ul de unde a ajuns.

Unul dintre cele mai cunoscute exemple de targetare prin remarketing este crearea unei liste cu publicul care a adaugat ceva in cos dar nu a finalizat comanda. Astfel poti ajunge cu o promotie la un public intr-un stadiu mai avansat de cumparare cu un mesaj special (discount, promotie, push).

Un alt exemplu este in functie de paginile vizitate. Un vizitator care ajunge pe pagina 3 a categoriei posete dama ar trebui sa fie destul de interesat de acest produs din moment ce a dat next de doua ori. Putem ajunge la acest public dupa ce a parasit pagina cu un mesaj de genul Avem 30 modele noi de posete. Una sigur e pe placul tau!

Exista multe exemple de targetari prin remarketing, mai ales ca se pot crea liste din Google Analytics.

Targetarea pe baza de interese

Aceasta targetare se bazeaza pe comportamentul utilizatorilor pe alte site-uri cat si in motorul de cautare Google. Spre exemplu o persoana care cauta pe Google asigurare rca poate fi targetata selectand audienta Auto Insurance. Exista multe categorii si subcategorii de audiente din care poti alege de aceea iti recomand sa mergi prin toate acestea inainte sa faci targetarile.

Foarte important de stiut la aceasta targetare este ca raportul de plasamente este aproape inutil. Asta deoarece targetarea este pe baza de comportamentul vizitatorului, indiferent de site-ul pe care sta cand vede reclama.

Targetarea pe baza de topicuri

Prin aceasta metoda putem targetarea este in functie de topicul site-ului, indiferent de audienta si interesul vizitatorilor. Categoriile si subcategoriile sunt aceleasi ca si la targetarea pe baza de interese doar ca matching-ul se face in functie de continut si nu de utilizator.

Locatie, limba si demografice

Nu in ultimul rand putem ajunge la publicul tinta in functie de oras, limba in care este setata browser-ul si detalii demografice.

Se poate deasemenea combinatia dintre targetarile de mai sus pentru a ajunge cat mai eficient la publicul tinta. Un exemplu de strategie de promovare in reteaua de display Google este campania AdWords pentru F.C. Botosani cand erau pe locul 1.

Tu ce targetari folosesti in campaniile GDN?

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

5 răspunsuri la Targetari posibile prin Google Display Network

  1. Ciprian spune:

    Salut Cristian,
    Daca ar fi sa pui pe picioare o campanie pentru un site care vinde lenjerii de pat ieftine, ce model de targetare ai alege? Sau ai alege mai multe tiupuri dupa care ai declara unul (sau mai multi) castigatori?

  2. Remarketing-ul este esential. Apoi targetarea in functie de audiente si contextuala.

  3. Eu am o intrebare si nu este strict pe tema articolului dar cred ca e locul cel mai potrivit unde as putea sa gasesc un raspuns bun. Credeti ca as putea promova site-ul meu cu linkuri catre magazine afiliate prin ca adwords, tinand cont de comisioanele in general intre 3-10% si pretul destul de mare cpc si ratele de conversie mici pe care le vad in unele imagini atasate de dumneavoastra. Eu sunt nou in aceast domeniu, totusi inteleg foarte bine anumiti termeni si anumite notiuni de SEO dar mi-am dat seama cat e de greu sa promovezi o pagina web. Am chltuit si 3000 de lei intr-o campanie facebook axata pe clickuri catre site si rezultatele au fost dezastroase (un comision de 5 lei). Ma gandeam oare nu este mai bine sa promovez acest site offline prin flyere (cu 3000 de lei as putea face 100000 de flyere)? O alta intrebare ar fi: cum fac sa ajung pe locul unu google pe cuvantul cheie ‘mall pe net’. Daca cineva care are la indemana toate uneltele si cunostintele necesare si poate sa ma ajute, astept un raspuns. Oare 5-6 articole platite pe site-uri cu trafic mare sunt de ajums? Multumesc si astept sa primesc raspunsuri sper eu nu rautacioase.

  4. Multumesc. Mai e si google.ro mi-a mai spus cineva.

Dă-i un răspuns lui Ciprian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *