Cum sa faci o campanie de tip „blitz” prin AdWords

Anul acesta ma bucur ca am onorat invitatia lui Andrei Radu la Scoala de vara 2012. Un eveniment excelent pe care il recomand cu caldura tuturor celor care au un business si se promoveaza online. Au fost speakeri cu experienta , precum si companii de la mici la mari si foarte mari.

Una din intrebarile cele mai provocatoare a fost Cum iti faci o campanie de tip blitz prin AdWords?

Avem pe stoc 100 de laptopuri pe primite de la distribuitor pe care trebuie sa le vindem in 2-3 zile.  In acelasi timp au si competitorii promotii nu la acelasi model, dar la laptopuri ale aceluiasi brand. In perioaada respectiva creste foarte mult CPC-ul pana la 1.5 – 2 lei per click.

Sa spunem ca avem 50 de laptopuri modelul HP 635 la pretul de 1,199RON si 50 de laptopuri Asus 1015BX-BLK060W la pretul de 899RON.

Strategia mea ar fi urmatoarea:

Google Search

Primele cuvinte cheie pe care le voi folosi sunt cele care fac referire la model HP 635 si 1015BX-BLK060W.

Pe langa acestea, tinand cont ca pretul este mic voi alege si derivatii pornind de la laptopuri ieftin, laptopuri pana in 1000 ron, notebook ieftin, etc.

In primul rand trebuie sa masor volumul de cautari pentru cuvintele cheie introduse. Acest lucru se face folosind Google AdWords Keyword Tool. Pornind de la volumul de cautari, voi estima un CTR mediu pe baza istoricului in cont si un volum de vizitatori pe site. Fac acest lucru pentru a sti aproximativ un volum de trafic pe site pentru aceste 2-3 zile in care doresc sa vand cele 100 de laptopuri. Datele sunt doar intuitive.

Pentru reteaua de cautare, stiind ca urmeaza sa avem concurenta mai mare voi prefera sa fiu pe pozitia 2-3. Pentru prima pozitie cu siguranta se vor batea multi si nu are rost sa platesc un CPC mare. Plusul pe care vreau sa-l am eu este reclama. Aceasta trebuie sa atraga mai mult decat cea de pe prima pozitie. Ca sa fac asta voi tine cont sa:

– folosesc in titlu cuvantul cautat

– folosesc pretul pentru ca este mic: Doar 899RON, Livrare Imediată.

– folosesc sitelink-uri

In acest moment stiu ca distribuitorul meu a trimis o oferta similara la laptopuri catre competitie, deci si acestia vor pune accent pe zona aceasta. Stiind acest lucru voi crea un grup ce va contine cuvinte de genul laptopuri emag, laptopuri cel, laptopuri market online, oferte laptop emag, oferte laptop cel, oferte laptop market online, etc. Astfel, incerc sa ma folosesc de promovarea concurentei si sa atrag clientii tot catre mine. La o campanie de genul asta, trebuie sa fim foarte atenti sa nu folosim numele competitorului in reclama – in special daca folosim DKI.

Google Display Network si Remarketing

Pentru astfel de situatiei este bine sa avem tot timpul o lista de remarketing pregatita. E important sa avem o lista de remarketing in functie de public. Spre exemplu persoanele care vin din Google prin cautari precum laptupuri ieftine si care nu au convertit. Aceste persoane le pot remarketa ori de cate ori am o astfel de promotie. Stim ca au cautat ceva ieftin si nu au cumparat. Cel putin nu de la noi. In cazul in care au cumparat din alta parte intre timp, sansele sa dea click pe reclama noastra sunt mici, deci nu vom plati :-)

Pe reteaua de display vreau sa ajung pe forumuri de genul http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t134082.html unde stiu ca stau potentialii mei clienti. Voi avea astfel o campanie de tip plasament in care adun o lista de astfel de siteuri. Vizitatori pe care mai departe ii voi remarketa.

Deoarece timpul in care vreau sa vand 100 de laptopuri este extrem de scurt, este obligatoriu sa folosesc aceasta limitare in timp. Deci mesaje precum Oferta expira in 2 zile, 899RON doar pana Miercuri, 12 Septembrie trebuie testate.

In functie de pretul concurentei si a altor magazine as crea o campanie de display si pentru comparatoare de preturi care permit AdSense. Doua exemple de siteuri sunt www.price.ro si www.pricer.ro. Este important sa folosim ca plasamente. Pe aceste siteuri as merge cu un mesaj de genul Cumpara de la un magazin de incredere! Oferta expira in 2 zile. Asta deoarece pe astfel de siteuri sunt si companii noname care promoveaza produse similare la un pret mai mic.

[Studiul de caz de la Scoala de vara a fost pe aparate foto, dar am preferat sa schimb specificatiile initiale deoarece participantii de acolo au platit pentru eveniment.]

Tu cum ai promova o campanie de acest tip prin AdWords?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

5 răspunsuri la Cum sa faci o campanie de tip „blitz” prin AdWords

  1. Pingback: Ecourile online ale Școlii de vară GPeC | TRUSTED.ro

  2. Pingback: Studii de caz AdWords Scoala de Vara GPeC | 2Parale Blog - Marketing Afiliat

  3. Pingback: Cum ajungeti la primele 10 comisioane in 2Parale pentru o sansa la un iPhone5 in iChallenge? | 2Parale Blog - Marketing Afiliat

  4. Iulian spune:

    Ce se intampla daca folosesti DKI in Title si keyword-ul cautat de user este mai lung de 25 caractere? Am citit pe un blog ca a trimis cineva un mesaj celor de la google intrebadu-i de ce unele ad-uri au mai mult de 25 caractere, raspunsul a fost ca folosesc DKI, dar spuneau ceva de genul: daca este prea lung keyword-ul, afiseaza text-ul default al ad-ului. Despre ce text default este vb? Si ce inseamna prea lung? 26 sau 35 sunt ambele prea lungi comparativ cu 25.

  5. Template-ul este {KeyWord:Textul Meu} Cand folosim asta in titlul reclamei, daca persoana a cautat o fraza ce are mai mult de 25 de caractere se va afisa Textul Meu, in caz contrar se afiseaza cautarea facuta. Mai multe detalii aici: http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=en&answer=2454041

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *