Excluderea traficului irelevant in campaniile de Display

Campaniile pe display sunt greu de optimizat. Asta deoarece te adresezi pe baza profil al vizitatorilor, profil al site-ului, locatie, demografice, dar nu pe baza de interes asa cum e pe Search. De multe ori, fiind limitati de volumul de cautari sau de costul prea mare pe click pe care il avem din Search, optam pentru campanii in reteaua GDN pentru a atrage conversii.

Beneficiile principale ale unei campanii de display sunt:

remarketing pentru vizitatorii care au mai vizitat siteul nostru

– promovarea prin bannere, nu doar prin link-uri text (expunere si vizibilitate mai mare)

– cost pe click mai mic decat in reteaua de cautare

1. Excluderea plasamentelor

Folosind raportul Automatic Placements din tab-ul Display, putem vedea care sunt siteurile unde au fost afisate reclamele noastre cat si detalii despre click-uri, conversii, etc. De aici putem vedea pana si url-urile paginilor unde am fost afisati.

Excluderea plasamentelor este principala optimizare a campaniilor Display. Este important de stiut ca atunci cand excludem un plasament, nu excludem publicul acelui plasament ci afisarile si implicit traficul de pe acel site/pagina.

Atunci cand decidem ce plasamente sa excludem este indicat sa folosim filtrele. Spre exemplu, putem filtra plasamentele care au minim 5,000 de afisari si un CTR cu 30% mai mic decat media acelei campanii.

2. Excluderea demograficelor

Daca promovam produse care sunt adresate publicului de sex feminin este bine sa excludem pe cel de sex masculin. Spre exemplu, pentru o campanie care promoveaza haine de dama nu are sens sa vizam si publicul de sex masculin.

3. Excluderea de cuvinte cheie

In functie de siteurile pe care le-am gasit in raportul cu plasamente automate putem sa ne dam seama de cuvinte cheie care sa defineasca mai bine tema siteurilor unde dorim sa fim afisati.

Eu de exemplu folosesc tot timpul joc, jocuri ca si termeni negativi in reteaua de display pentru a nu fi afisat pe siteuri de jocuri. Si credeti-ma ca exista jocuri pentru orice domeniu 🙂

4. Excluderea de liste de remarketing

Daca prin campania de display dorim sa ajungem doar la clienti noi, putem exclude vizitatorii care au mai cumparat de la noi. Sau daca dorim sa ajungem doar la vizitatori care nu au mai fost pe site, putem exclude lista main de remarketing.

5. Excluderea de interese

In functie de publicul pe care il targetam, putem exclude si interese. Personal acest tip de excludere nu-l folosesc si mi se pare putin irelevant.

Voi cum folositi excluderile pentru campaniile de Display?

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

2 răspunsuri la Excluderea traficului irelevant in campaniile de Display

  1. Razvan Pop spune:

    Nu ma dau in vant dupa campaniile generale pe display, daca e absolut necesar procedez astfel.

    Dau drumu la campanie cu Automatic Placements si diferite versiuni de bannere. Dupa ce cantitatea de trafic este suficienta pentru o analiza mut domeniile cu randament in Managed Placements. De asemenea pastrez doar bannerele care au CTR bun. Capping il pastrez de obicei sub 15.

    Pentru cei care intra din campania initiala creez o lista de remarketing. Aceasta lista o exclud din campania initiala. Bannerele si adresarea pentru cei din lista de remarketing vor fi diferite de cele din campania initiala. Din experienta mea Bounce Rate-ul pe campaniile de remarketing este cu minim 20 puncte procentuale mai mic decat pe cele generale.

    De asemenea, in functie de domeniul de activitate al clientului, fac o analiza a ratei de conversie in functie de zile si ore si setez campaniile ca atare.

    Pentru analiza traficului folosesc un Custom Report, cu raportarea din AdWords nu ma impac:
    https://www.google.com/analytics/web/template?uid=d8eESPwCRgC_WaBGN7Isvg

  2. Razvan,

    Scuze de intarziere, am omis raspunsul tau.

    Strategia ta este una foarte ok. Dar iti recomand sa folosesti si excluderile de care vorbeam mai sus. Functioneaza foarte bine mai ales pentru campaniile unde ai plasamente manuale (pe care le recomand cu incredere) si iti cunosti bine profilul de client. Iar excluderea folosind cuvintele cheie o folosesc tot timpul. Atat pe campaniile cu plasament automat cat si manual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *