O altfel de targetare folosind reteaua de display Adwords

Una din variantele de targetare a vizitatorilor pe reteaua de display este de a crea o lista de cuvinte cheie, iar pe baza acestor cuvinte Google va decide pe care site-uri din reteaua de display va afisa reclamele.

O campanie pe reteaua de display poate avea ca si goal atat branding-ul cat si vanzarile. Primul lucru care trebuie luat in considerare este comportamentul vizitatorilor, care este total diferit de cel din reteaua de cautare. O persoana care cauta ceva pe Google prezinta interes cel putin de informare, insa o persoana care citeste o pagina care are legatura cu produsul promovat poate avea un interes mult mai mic de cumparare – in special daca targetarea nu este facuta corect. Din acest motiv nu este o idee buna sa copiem campania pe cautare si sa o folosim identic pentru reteaua de display.

Idei de targetare pentru reteaua de display

Un site care vinde masini de tocat carne, ar putea sa-si afiseze reclama strict pe site-urile de retete cu sarmale sau ardei umpluti 🙂Pentru aparate de facut popcorn, putem selecta sa ne afisam reclamele pe site-uri de subtitrari si filme. Chiar daca persoana respectiva nu are intentia de a achizitiona acest produs, ii putem atrage atentia cu acest produs.

Pentru un antivirus putem selecta sa afisam reclamele pe site-uri care vorbesc despre torrente, iar reclama sa vorbeasca despre siguranta fisierelor. Nu, nu se asociaza brandul cu site-ul de torrent daca se creaza o reclama isteata. De asemenea, un antivirus ar trebui sa aiba reclame pe site-uri care permit transferul de fisiere. Stiu ca transfer.ro permitea Adsense la un moment dat (sper sa nu ma insel).

O florarie online poate targeta persoanele de sex masculin care stau pe site-uri cu poezii sau continut romantic. Nu or fi ei multi, dar sunt cativa sigur 🙂 Sau pentru aranjamente florale, se pot targeta persoane de sex feminin care stau pe site-uri cu continut legat de nunti.

Pentru o campanie ce vrea sa vanda aparate foto profesionale am putea targeta persoane care stau pe site-uri cu destinatii turistice.

O firma care vinde asigurari RCA ar trebui neaparat sa aiba o campanie pe display pentru site-urile de vanzare/cumparare masini. Mai ales pentru branding, e foarte bine sa fii acolo.

O campanie pentru costume de baie ar putea sa targeteze site-uri care vorbesc despre vacante la mare, vacante in Grecia, vacante in Spania, etc. Evident, selectam doar publicul de sex feminin.

Un site care vinde jocuri ar trebui sa gaseasca site-uri care au cheat-uri, tips & tricks, walkthrough-uri, etc. Persoanele care stau pe astfel de site-uri si sunt dornice sa termine jocuri isi vor cumpara altele.

Ce parere ai de o targetare de genul asta? Crezi ca ar vinde? Daca nu vinde, crezi ca ar ajuta cu ceva magazinul?

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu , . Salvează legătura permanentă.

2 răspunsuri la O altfel de targetare folosind reteaua de display Adwords

  1. Claudiu spune:

    Pai…raspunsul e…vinde! 🙂

  2. Pot spune ca doua din ideile de mai sus sunt puse in practica si vand ok. Mai mult incerc sa fac asocierea intre anumite activitati si produse, iar astfel fac branding la magazin pe produsele respectiva.
    O alta chestie este ca unele produse nu le poti promova pe reteaua de cautare. Vazusem recent un ceas cu GPS care iti putea localiza copilul. Putini stiu ca acest produs exista, iar cel mai bine e sa-l promovezi pe reteaua de continut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *