Rolul unei consultant / agentii care face AdWords

Orice business fie ca este online sau offline isi doreste un singur lucru: vanzari. Cat mai multe vanzari la un pret cat mai mic de achizitie a clientilor noi. Toate discutiile pe care le vei avea ca si consultant sau ca si agentie cu un potential client se vor reduce la asta. Pe seful mare al unui business nu-l intereseaza CTR-ul, CPC-ul sau pozitia reclamei oricat de importante sunt aceste metrici. Il intereseaza sa stie cati bani a scos din bugetul bagat in AdWords. Iar daca nu a scos niciun ban il intereseaza sa stie cand isi va recupera banii si cand va fi pe plus. Fair enough I would say.

Ce ar trebui sa inteleaga un client este faptul ca niciun canal de promovare si niciun marketer sau agentie nu va putea garanta vanzarile. Decizia de cumparare porneste in primul rand de la stadiul in care se afla vizitatorul pe site si continua cu pretul produsului, concurenta, layout-ul site-ului, procesul de cumpara din site, brandul etc.

Un canal de promovare online nu aduce vanzari ci potentiali clienti. Vanzarile se fac pe online pe site sau offline (telefonic, in magazin). Obiectivul nostru principal este de aduce vizitatori care au o nevoie rezolvata de produsele din site la un pret cat mai mic. Pe langa asta, rolul nostru este sa testam cat mai multe posibilitati de targetare prin care sa ajungem la acest obiectiv. Faptul ca pe parcursul unei colaborari AdWords dam sugestii de usability este un bonus de fapt.

Uneori poate fi foarte usor sa castigi un pitch. Este usor sa spui „da” ori de cate ori esti intrebat daca faci aia si aia si aia. Chiar daca nu o faci. Insa pe termen lung aceasta „strategie” nu functioneaza.

Am pierdut suficienti clienti care isi doreau sa le garantez cresterea vanzarilor sau care isi doreau sa le trec in contract KPI legati de rata de conversie. Dar in acelasi timp am construit relatii foarte solide cu clienti noi care au inteles ce ofera un om de marketing si care intelege cum functioneaza un business.

Singurul moment in care poti garanta o crestere a ratei de conversie este acela cand ai acces in contul AdWords si vezi ca business-ul vinde laptopuri iar traficul ii venea din televizoare. Atunci cand vezi ca traficul platit era unul care avea slabe sanse sa converteasca poate fi un moment in care sa te grabesti sa garantezi o crestere a vanzarilor. Chiar si asa, nu uita ca nu ai de unde sa stii cum converteste site-ul in sine si nu fa asta pana nu compari preturile cu ale concurentei – pentru ca online este usor sa compari, iar oamenii compara din ce in ce mai mult.

Transparenta si sinceritatea sunt criteriile de baza cu care incepe o colaborare. Iar succesul pe termen lung sta la baza acestor doua ingrediente.

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Rolul unei consultant / agentii care face AdWords

  1. Pingback: 6 Adwords Si Blogs - The Ultimate Keyword Research Website

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *