Testarea reclamelor in Google AdWords

Reclamele trebuie testate in mod periodic intr-o campanie Google AdWords. Facand teste in permanenta te asiguri ca nu pierzi potentiali clienti si nu platesti pe click mai mult decat ar trebui.

Reclamele sunt la nivel de grup de cuvinte cheie in structura unui cont AdWords. Exista mai multe tipuri de rotire a reclamelor dintr-un grup:

 

Aceste optiuni influenteaza in mod direct metrica Percent Served, ce reprezinta procentul de afisari al fiecarei reclame dintr-un grup pe o perioada de timp. Acest procent este un criteriu foarte important cand testam reclamele.

1. Optimize for clicks

Aceasta este optiunea default de rotire a reclamelor. Si are sens sa fie asa. Obiectivul principal al reclamelor este de a atrage click-uri. Asta defineste relevanta cautarii cu rezultatele din motorul de cautare.

Folosind aceasta optiune, Google va afisa mai mult reclamele care au un CTR mai mare in defavoarea celor care au un CTR mai mic.

2. Optimize for conversions

Afisarea reclamelor se face pe baza ratei de conversie si a CTR-ului. Cand nu sunt conversii la nivel de grup reclamele sunt afisate doar pe baza CTR-ului (prima optiune).

3. Rotate evenly

Reclamele se rotesc in mod egal pe un interval de 90 zile. Daca reclamele din grup nu au fost modificate in acest interval de timp, dupa aceasta perioada ele se vor afisa pe baza CTR-ului (prima optiune).

4. Rotate indefinitely

Reclamele sunt rotite in mod egal si nu sunt limitate in timp.

Pentru a testa reclamele dintr-un grup AdWords trebuie setat la nivel de campanie una din ultimele doua optiuni (Rotate evenly/Rotate indefinetely).

Prima metrica la care ne uitam este volumul de afisari si click-uri. Acesta trebuie sa fie cat mai mare pentru a fi relevant. Pentru reteaua de cautare eu ma uit doar la reclamele care au cel putin 100 de clickuri. Pe principiul ca daca nu avem date nu avem cum sa luam o decizie 🙂

Inainte sa comparam doua reclame analizam Percent Served care trebuie sa fie cat mai apropiat. In cazul in care este setata prima sau a doua optiune de rotire, acest procent poate diferi mult de la o reclama la alta. Ceea ce inseamna reclamele nu au fost afisate in mod egal si nu se compara corect rezultatele. Impreuna cu Percent Served va diferi mult si volumul de afisari.

Urmatoarele metrici care trebuie analizate sunt CTR-ul si CPC-ul. In cazul in care CTR-ul difera mult se va opri reclama cu CTR-ul mai mic. Similar pentru CPC.

Cand comparam rata de conversie la doua reclame este important sa ne uitam la mesajul din reclame, precum si la pagina destinatie. Asta pentru a ne asigura ca ambele mesaje din reclamele testate se regasesc pe pagina destinatie.

Ceea ce este cel mai important este momentul in care incepem alt test de reclame. Aici se greseste mult. Procedura corecta este urmatoarea:

Sa spunem ca avem reclamele A si B. Iar A este reclama castigatoare pe baza metricilor analizate mai sus. Urmatorul pas este sa testam A cu o noua reclama C (care poate fi una complet noua sau o optimizare a reclamei A). Pentru a face acest lucru trebuie sa punem pe pauza A si B, apoi sa clonam reclama A care va fi A1 si sa adaugam reclama C.

Cand facem acest lucru A1 va porni cu istoric 0 la fel cu reclama C. In cazul in care punem pe pauza reclama B iar testul continua intre A si C (reclama noua) sansele sunt mai mari ca A sa fie castigatoare deoarece are un istoric mai mare si mai bun.

Poate parea putin mai migalos procesul insa folosind AdWords Editor este o treaba de 2 minute. Recomand ca acest test sa fie facut pe frazele cu volumul cel mai mare de cautari si click-uri apoi sa se analizeze care parti din mesaje au atras cel mai mult (un anume beneficiu, cifrele, CTA-ul, etc.)

Reclamele cu CTR mare iti asigura ca potentialii clienti ajung intai la tine si apoi la concurenta. Testand mai multe mesaje in reclamele AdWords vom sti ce atrage mai mult la publicul interesat compania pe care o promovam. Mai mult decat atat, putem folosi mesajele din reclamele castigatoare in campanii pe alte canale precum si pe landing page sau chiar pe homepage-ul site-ului.

Tu cum alegi reclamele castigatoare?

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Testarea reclamelor in Google AdWords

  1. Gabriel spune:

    Spuneai mai sus ca verifici si efectuezi modificari doar asupra reclamelor care au cel putin 100 de click-uri. Insa daca mergi pe o reclama nisata, cum ai enumerat mai sus, si in doua luni nu ai ajuns la 100 de click-uri, din cauza volumului redus de cautari, ulterior nu mai faci modificari, adaugi cuvinte negative, schimbi reclama?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *