TV-ul promoveaza online-ul, dar invers? Studiu de caz: Prima TV, HBO

tvIn ultima vreme m-am uitat mai mult la televizor. Fie pornesc televizorul atunci cand lucrez fie chiar imi propun sa ma uit la anumite emisiuni de divertisment. Cautam informatii pe Google, socializam pe Facebook, ne uitam la video-uri sau ascultam muzica pe Youtube, facem shopping online si asa mai departe. Suntem o generatie din ce in ce mai dependenta de mediul online si tindem sa nu mai stim sa folosim telecomanda. In ultima vreme chiar cautam aplicatii pentru smartphone ca alternativa mai buna a telecomenzii.

Multi avem televizor acasa pe care il folosim sa ne uitam la filmele puse de pe calculator. Dar sunt si unii (printre care ma numar si eu) care platesc abonamentul TV pe care nu-l folosim aproape deloc sau foarte putin. Stiu ca sunteti si voi pe acolo. Va vedeam cand postati pe Facebook ca va uitati la Vocea Romaniei :-) Sunt emisiuni pentru care merita sa deschizi televizorul. Sunt si filme pentru care merita sa deschizi televizorul chiar daca le-ai vazut de cinci ori pana acum – un exemplu bun este Singur Acasa in perioada craciunului.

Datorita jobului pe care il am, uneori ma trezesc uitandu-ma mai atent la reclame decat la continutul emisiunii sau filmului. Ai observat cate reclame au trimitere catre online? Daca nu ai observat, iti spun eu: multe. Din ce in ce mai multe companii care se promoveaza in reclamele de la televizor au inceput fie sa-si afiseze adresa site-ului, fie sa o precizeze. Este o directie fireasca tinand cont de evolutia foarte rapida a online-ului.

Dar cum arata lucrurile din cealalta directie? Si anume promovarea unei emisiuni TV online.

Prezenta emisiunilor TV in online

Televiziunile au deja un website si o pagina de facebook. Pe langa asta, emisiunile cunoscute au propriul website (sau pagina dedicata in interiorul site-ului) si propria pagina de facebook. In ambele variante obiectivul principal a fost atragerea de vizitatori sau like-uri pe pagina iar apoi promovarea periodica prin continut.

Am vazut putine cazuri in care un post TV sa promoveze o emisiune. Singurul de care-mi aduc aminte este HBO promova serialul Umbre. Apoi am inceput sa vad cum HBO isi promoveaza periodic unele filme pe Facebook. Dar acesta este un caz foarte fericit. Asta pentru ca cele mai multe emisiuni cresc doar organic pe pagina de Facebook dupa care este actualizat acel continut. Si atat.

Eu cred ca se poate mult mai mult decat atat. Televiziunile au ceva ce un client de online nu prea are: vedetele si posibilitatea de a face un continut video extraordinar.

Asa cum cei din online nu stiu multe din TV, cred ca e valabil si vice versa. Hai sa vedem cat de misto s-ar putea promova unele emisiuni in online. Iar de data asta obiectivul lor va fi unul singur: cresterea audientei emisiunii respective.

Obiectivele principale pe care le-ar avea o televiziune / emisiune printr-o campanie online este cresterea rating-ului. Nu cred ca acesta ar putea sa creasca intr-un mod fabulos dintr-o campanie online dar cred cu tarie ca merita testat si nu poate aduce decat plusuri o astfel de campanie.

Cronica Carcotasilor

Cronica este o emisiune despre care multa lume stie. Am eu un feeling ca si multa lume o apreciaza, dar uita sau nu-si programeaza sa se uite la ea.

Pentru aceasta emisiune as merge cu o campanie mai glumeata / haioasa prin care sa starnesc zambetul celor ce vad reclamele. Cum ar fi sa vedem urmatoarele rezultate in Google?

cautare_google_bebelusele

cautare_google_comedii_2014

cautare_google_program_tv

Exista o varietate mare de moduri prin care poti lua la misto cautarile pe care le fac romanii astfel incat sa-i duci cu gandul la o emisiune amuzanta. Dar asta tine si de ce politica au cei de la Prima TV.

Se poate face o campanie pentru cei ce stau pe Facebook cu 2 ore inainte de Cronica cu mesajul: Ce faci? Cauta repede un televizor ca incepe Cronica Carcotasilor imediat! sau E cazul sa deschizi televizorul pe Prima TV. La 20.30 incepe Cronicaaaaa Carcotasiloooor!

Tot cu 2 ore inainte de emisiune, cei ce stau pe Facebook de pe mobil pot vedea mesajul Foloseste-ti telefonul intelept: suna-ti prietenii si porneste TV-ul pe Prima TV. La 20.30 incepe Cronica Carcotasilor!

YouTube ar putea fi canalul preferat in care sa se promoveze emisiunea. S-ar putea face 2-3 spoturi dedicate persoanelor ce stau pe YouTube in ziua de miercuri. In aceste reclame de maxim 30 de secunde pur ar putea aparea prezentatorii luand la misto utilizatorii in functie de continutul ce urmeaza sa-l vizioneze, cu impingere catre Cronica. Si fiind vorba de Cronica Carcotasilor chiar pot lua foarte tare la misto acele 5 secunde pe care utilizatorul abia asteapta sa dea skip. Sa nu mai spun ca romanii cauta urmatoarele lucruri pe YouTube:sugestii_filme_amuzante_youtube

Sa mai spunem ca Prima TV ar plati doar cand da cineva click pe reclama? Sau doar cand cineva vizualizeaza intreaga reclama pe YouTube?

HBO, HBO GO

HBO are campanii in mod regulat pe Facebook din ce am observat. De cand cu serialul Umbre mi-am facut si eu abonament la HBO GO pentru a putea vedea filmul si ulterior. Foarte tare serviciul iar platforma functioneaza impecabil.

Obiectivul online a celor de la HBO ar putea fi sa-si creasca numarul de abonati pentru serviciul HBO GO. Mai ales ca aceasta actiune se poate intampla online deci se poate masura.

Pe HBO GO poti vedea serialul In Deriva cu Marcel Iures, astfel ca o reclama precum urmatoarea ar avea mult sens:

cautare_google_marcel_iures

Un avantaj pe care il prezinta HBO GO este ca poti vedea un serial sau film in orice moment. Parintii de copii mai mici nu se pot uita la un serial precum Umbre cand sunt ei prin preajma, desi ei si-ar dori foarte mult sa-l vada. Atunci putem merge catre acest public cu un mesaj dedicat. Tot legat de serialul Umbre, la ce succes a avut, cred ca il pot promova in continuare prin platforma HBO GO cu un mesaj de genul: Ai ratat serialul Umbre? Il poti vedea oricand pe www.hbogo.ro!

O asociere cu Cinemagia mi se pare mandatory. Daca nu se poate face o campanie dedicata acolo, cu siguranta se poate opta o campanie AdWords cu targetare pe plasamente in functie de film. Spre exemplu, Hotel Budapest este un film foarte misto care chiar merita vazut. Acesta este disponibil prin HBO GO de oriunde la orice ora. Ei ar putea aparea cu o reclama pe aceasta pagina de exemplu:

plasament_google_cinemagiacu mesajul: Pe HBO GO vezi The Grand Budapest Hotel la orice ora de pe orice device! Ne adresam altfel persoanelor interesate de acest film. Este posibil ca acest public sa-si doreasca sa vada filmul la cinema, de aceea mesajul ar trebui sa fie legat de beneficiile de a vedea filmul de acasa (il vezi impreuna cu familia / prietenii intr-un mediu mai calduros, nu te deplasezi etc.).

YouTube este un alt canal interesant unde s-ar putea promova eficient HBO GO. Spre exemplu:

sugestii_youtube_hotel_budapestHBO GO poate fi primul rezultat la astfel de cautari cu mesajul: Vezi Hotel Grand Budapest si alte sute de filme oricand de pe orice device!

Pornind de la lista de filme ce se regasesc in platforma pot fi gandite abordari similare pe Google Search, pe YouTube Search sau chiar pe Cinemagia si alte platforme de review-uri.

Concluzii

Cred cu tarie ca o televiziune isi poate promova eficient o emisiune online. Poate crea o strategie prin care sa se adreseze fix profilului corect pentru a atrage un public nou in fata televizorului dar si pentru a aminti fanilor emisiunii sau filmului respectiv de ora inceperii.

Un avantaj detasat pe care il au televiziunile este faptul ca pot crea un continut video de super calitate. Mai mult decat atat, televiziunile au vedete. Iar vedetele atrag atentia, atrag click-uri, atrag „conversii” si oameni in fata televizorului.

Sa nu uitam ca online exista share-ul si viralizarea :-)

Tu cum crezi ca si-ar putea promova o televiziune emisiunea online?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *