Tecomm Cluj

Pe 13-14 octombrie am fost la Tecomm Cluj, unde am sustinut doua prezentari. Una despre cum sa-ti cresti vanzarile prin marketing afiliat si alta despre cum sa ai o campanie Google Adwords de succes.

In aceasta prezentare am scos in evidenta beneficiile unui magazin online de a fi in 2Parale, apoi despre cum ar trebui sa-ti atragi si sa-ti mentii afiliati in campania ta.

Cum putem folosi Google Analytics?

In primul rand plecand de la statisticile din anii trecuti putem analiza care au fost lunile de varf din punct de vedere al cautarilor pe Google. Astfel, stim sa ne pregatim stocul pentru acele luni si putem lucra din timp pentru ofertele din acea perioada.

Un alt punct forte este analiza cererii pe categoriile de produse oferite de noi. Spre exemplu, pentru un magazin de mobila, cererea este in aceasta ordine: mobila bucatarie, mobila dormitor, mobila living si mobila copii. In aceasta ordine ar trebui sa fie categoriile in site, precum si produsele care le scoatem in evidenta. Am analizat primele 3 rezultate gratuite din google pentru cautarea mobila deoarece pentru acest cuvant este traficul cel mai mare: www.elvila.ro, www.vreaumobila.ro si www.mobshop.ro

Observati cum Elvila care este pe primul loc in Google nu tine cont mai deloc de acest lucru. Modificarea meniului in aceasta ordine este primul lucru pe care l-as face. Apoi as folosi unul din acele box-uril pentru mobila de bucatarie.

VreauMobila are cele doua categorii asezate bine in meniu insa ar putea muta mobila living si mobila copii in locul sifonierelor.

Mobshop.ro nu tin nici eu cont de acest lucru, iar categoriile cred ca sunt puse aleator. Ar fi bine sa fie macar in ordinea produselor oferite de ei.

Tot folosind Google Insights putem sti care sunt orasele in care este cea mai mare cerere: atat din zona cu cautarile in crestere, cat si din zona cu harta. Astfel, ne asiguram ca livrarea in aceste orase se face rapid, alocam un buget mai mare pentru aceste zone sau cream chiar oferte speciale pe aceste orase. Mai mult decat atat, cream campanii speciale targetand specific aceste zone.

Slide-ul 9 contine o lista completa de ce putem invata din Google Insights pentru acest studiu de caz.

Structurarea corecta a contului Adwords

Apoi am vorbit despre structurarea corecta a unui cont Adwords. Am avut ca studiu de caz un exemplu pe care l-am mai folosit si in alte prezentari: un site care vinde tocatoare de carne.

Am dat apoi cateva exemple despre cum poti targeta indirect persoane care au nevoie de produsul sau serviciul oferit de tine. Pentru cuvinte de genul vremea brasov, vremea sinaia nu exista competitie. Costul platit pe click va fi cel mai mic posibil. Stim ca foarte multi bucuresteni prefera sa mearga la munte in weekend, deci daca vom targeta zona Bucuresti sansele ca aceste persoane sa aiba nevoie de cazare sunt bune. Pe langa asta, un magazin de bijuterii sau excursii de lux poate targeta persoane care cauta „cadouri amanta” – desi in momentul de fata sunt foarte putine cautari, putem licita chiar pe cuvantul amanta fiind competitia extrem de mica.

Voi cum folositi Google Insights? V-ati structurat contul Adwords pe acelasi model?

Despre Cristian Ignat

Fondator @Canopy, CEO @Aggranda. Sunt pe LinkedIn (Cristian Ignat)
Acest articol a fost publicat în Google Adwords, Marketing Afiliat. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *