Cum alegem o frizerie? Dar o companie de performance marketing?

frizerieCum alegem o frizerie?

De cele mai multe ori aceasta decizie se ia pe fond emotional. Dar hai sa vedem ce ar insemna daca am gandi rational atunci cand alegem o frizerie.

In primul rand trebuie sa-ti pui intrebarea de ce te tunzi? Lasand la o parte faptul ca este o chestie de igiena, cred ca ne tundem pentru a arata mai bine. Nu cred ca te astepti ca dupa ce te tunzi sa arati mai rau decat inainte. Iar daca se intampla asa, probabil nu vei mai calca pe la acea frizerie. Ba mai mult decat atat, vei spune si celor din jurul tau despre experienta pe care ai avut-o acolo.

Ok, am stabilit ca ne tundem pentru a arata (mai) bine. De ce ne dorim sa aratam bine? Cred ca primeaza aprecierea celor din jurul nostru. Tuturor ne place sa fim admirati si apreciati iar aspectul fizic influenteaza mult asta. Faptul ca suntem apreciati si stim ca aratam bine ne da mai multa incredere in noi. Vom munci cu mai mult spor si vom avea randament mai mare.

Deci unul din motivele principale pentru care ne tundem este sa impresionam pe cei din jurul nostru, fie ei cunoscuti sau necunoscuti. Dar cum masuram rezultatele unei frizerii? In mod normal ar trebui sa vedem reactii din jurul nostru.

Acum ca stim unul dintre principalele motive pentru care ne tundem, cum ar fi sa incercam sa luam o decizie rationala atunci cand ne alegem frizeria?

Sa luam urmatorul scenariu: eu am acelasi traseu in fiecare zi. Si mi-am notat ca in fiecare zi, in medie, intorc capul dupa mine in jur de 10 fete. Dar ar fi sa-mi aleg frizeria intr-un mod rational, ar trebui sa intru si sa-i spun frizerului ca ma tund la el daca ma ajuta sa cresc de la 10 la minim 13 fete care sa se intoarca dupa mine. Pentru ca astfel as vedea valoarea pe care o aduce el si pentru ceea ce platesc.

Asa cum banuiesti deja, probabil persoana de acolo va spune ca sunt nebun :-)

Este evident ca nu doar parul este singurul criteriu de a atrage priviri din jur. Ci si modul cum te imbraci, mirosi, atitudinea pe care o ai si asa mai departe.

Cum alegem o agentie de performance marketing?

Am avut discutii cu sute de clienti de la mici la medii la foarte mari. Decizia de a lucra cu o companie de performance marketing nu este una usoara. Iar o greseala poate avea consecinte mari.

Cel mai important criteriu de decizie este promisiunea ce tine de cresterea vanzarilor. Lucru oarecum firesc. Insa problema apare atunci cand asteptarile clientului sunt ca aceste vanzari sa creasca strict de pe seama companiei de performance. Astfel, clientul uita ca o vanzare depinde si de factori precum:

– brand

– pret

– concurenta

– usability site

– review-uri

Online, decizia de cumparare devine din ce in ce mai greu de analizat. Asta deoarece pentru un consumator este foarte usor sa analizeze, sa compare, sa testeze in alte parti si asa mai departe.

Cred ca atunci cand se lucreaza la alegerea unei companii de performance marketing sunt necesare intrebari ce tin de:

– cat de bine cunoaste compania de performance marketing produsul ce urmeaza sa-l promoveze?

– cat de bine ii cunoaste concurenta?

– studii de caz in care au crescut rezultatele altor clienti

– exemple de strategii prin care ar putea creste rezultatele

Sa-ti dau un exemplu. In urma cu aproximativ un an jumatate am castigat un client mare pe care urma sa-l promovam pe partea de Google AdWords. Clientul respectiv mai testase la un moment dat acest canal insa prea putin.

In pitch, clientul ne-a pus sa dam exemple concrete despre cum ii vom aduce rezultate din campaniile noastre. In prezentare i-am explicat clientului ca este nevoie si de un efort suplimentar din partea sa prin care sa modifice landing page-ul, deoarece acesta arata slab comparativ cu concurenta. Clientul a apreciat acest lucru si probabil a contat mult cand a luat decizia de a ne alege pe noi.

Dupa ce am terminat de setat contul Google AdWords, am realizat ca nu se facuse nicio modificare pe landing page. Am discutat cu clientul respectiv ca trebuie sa modifice landing page-ul pentru a porni campaniile iar acesta a spus ca nu a bugetat acest lucru si ca nu putem face acest lucru.

Mare mi-a fost supararea in acel moment, deoarece stiam ca rezultatele noastre depind extrem de mult de acel landing page. Ce am facut, a fost sa-i spun clientului ca ar trebui sa realocam bugetul din prima luna astfel incat sa modifice landing page-ul, iar noi nu vom porni campaniile daca nu sunt facute aceste schimbari. Desi a parut putin surprins initial, a facut ce ne doream noi iar rezultatele nu au intarziat sa apara.

In faza initiala a unui pitch o companie de performance marketing ar trebui sa inteleaga foarte bine produsul dar si nevoile clientului. Ar trebui sa stabileasca in mod clar ce depinde de fiecare parte si care este planul pentru a atinge rezultatele dorite. Iar dupa ce se incepe colaborarea, ar trebui sa se urmareasca in mod constant daca ambele parti sunt implicate in atingerea rezultatelor.

Vanzarile unui business nu depind doar de compania de performance marketing, asa cum aprecierile persoanelor din jur cu privire la modul cum arati nu depinde doar de frizeria unde mergi.

Spre exemplu, in locul unde ma tund eu am gasit aceasta carte:

ghidul etern

Salonul de care vorbesc intelege nevoia clientului si stie ca rezultatul final depinde si de ce face clientul dupa ce iese din frizerie, nu doar de cat de bine tund ei.

Acelasi lucru se intampla si atunci cand vorbim de performance marketing. Rezultatele mari se ating impreuna. Iar cei care inteleg acest lucru ajung acolo :-)

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în performance marketing, promovare online, Publicitate Online. Salvează legătura permanentă.

8 răspunsuri la Cum alegem o frizerie? Dar o companie de performance marketing?

  1. Paul Melinte spune:

    Si eu m-am confruntat cu problema asta din postura de afiliat. Sunt advertiseri romani care nu inteleg ca degeaba le trimite afiliatul trafic daca ei nu sunt dispusi sa investeasca pentru a-si creste macar rata de conversie la un nivel decent, ca sa nu mai vorbim de altele. Multi vor sa vada intai rezultatele si abia apoi sa-si faca treaba. Asa cum ai explicat si tu, este evident ca nu asta prea se poate si cred ca ar trebui ca atunci cand intra in 2parale colegii tai sa le explice lucrul asta.

    • Paul, atunci cand vine vorba de marketing afiliat voi, afiliatii, ar trebui sa discutati cel mai mult cu advertiserii. Noi le spunem advertiserilor, bineinteles, ca vanzarile depind mult si de ei insa voi sunteti cei care trebuie sa discutati mai mult cu ei si sa-i impingeti sa va ofere ce aveti voi nevoie.

      • Paul Melinte spune:

        Cristian, asta incercam sa facem atunci cand ne raspund la mesaje, dar ma gandeam ca reteaua ar avea o putere de convingere mai mare decat noi. Reteaua poate impune reguli ( cum ar fi ascunderea telefonului sau a chatului pentru traficul din afiliere ). Afiliatii nu pot face asta. Intr-o piata mare afiliatii ar avea un cuvant mai important de spus si acesti advertiseri s-ar elimina singuri daca nu ar face ceea ce trebuie, dar atunci cand sunt putini advertiseri si aproape toti la fel, nu prea ai de unde alege si de aceea cred ca e nevoie si de interventia retelei.

  2. Monica spune:

    Eu am inceput sa observ altfel de tendinte, in special printre noile campanii intrate in 2parale, anume, multe site-uri care nu pot vinde.
    Nu va spun numele campanie, insa, am descoperit cu stupoare ca, analizand un site, eu insumi am gasit cu foarte mare greutate butonul de „cumpara”. Design-ul la primava vedere era unul futurist, desi speed-ul lasa de dorit, insa, in momentul in care am vrut sa vad cum se cumpara un produs, surpizele au inceput sa apara. Efectiv, mi-a luat cateva minute sa gasesc modul in care poti adauga un produs in cos. Acesta este doar un exemplu, mai sunt si altele, chiar mai bulversante. De numarul de telefon nu mai discut, caci orice sugestie o fac noilor campanii, in majoritatea cazurilor le trateaza ca pe o jignire din partea mea. Mai mult de atat, intrase, nu demult, o campanie cu numar de telefon direct in bannere. Pai, ce sa mai spui? Nu zic ca noi, afiliatii, suntem perfecti, insa, noi acceptam de regula sugestiile, intr-un fel mult mai deschis decat o fac adevertiserii.
    Si eu sunt de parere ca ar trebui o analiza mai de detaliu privitoare la adevertiseri, inclusiv la functionarea platformelor online catre care trimitem trafic, mai ales ca din aprilie 2015, Google va tine cont de mult mai multe aspecte in acordarea rating-ului.

    • Monica, pana la urma este alegerea afiliatului de a promova sau nu un advertiser. Daca sunt advertiseri cu problemele pe care le-ai enumerat, iti recomand sa nu aplici si sa nu-i promovezi. Sunt peste 400 de campanii active in momentul de fata.

      Rugamintea mea este ca pentru astfel de probleme sa ne trimiti un email pe suport si cu siguranta vei primi un raspuns de la colegii mei.

      • Monica spune:

        Erau niste exemple, sa le zicem negative, din punctul meu de vedere. Nu ma plang de faptul ca ele exista. Vroiam sa subliniez ca o platforma bine realizata atrage clientii, indiferent de ce vinde.
        Va spun sincer ca eu am renuntat sa mai fac morala directa adevertiserilor. Foarte rar mi s-a intamplat sa am succes. Am si avut succes, si marturisesc ca am avut o surpriza foarte placuta, insa fiind vorba de o societate mare, probabil ca lucrurile stau altfel in acceptarea sugestiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *