Interpretarea conversiilor din AdWords

Dupa ce te asiguri ca ai setat corect codurile de tracking pentru a porni o campanie AdWords este important sa te asiguri ca le masori corect.

Sa luam urmatorul scenariu:

La prima vedere ordinea performantei campaniilor este A, B, C. Asta deoarece A trimite 15 vanzari la un cost de 10RON/conversie, B trimite 15 vanzari la un cost de 20RON/conversie iar C trimite tot 15 vanzari dar la un cost de 30RON/conversie. Dupa ce ne uitam pe aceste cifre, campania C performeaza de 3 ori mai prost decat A si ar trebui sa o oprim pentru a analiza ce se intampla.

Important este sa nu ne oprim doar la aceste cifre. Desi costul pe conversie al campaniei C este mai mare ma intereseaza sa stiu care este valoarea vanzarilor trimisa de fiecare in parte. Mai adaugam urmatoarele metrici:

Ultimele doua valori sunt foarte importante si ne spun daca intr-adevar campaniile sunt profitabile sau nu.

Valoarea totala (Total Conv. Value) reprezinta valoarea vanzarilor generate. Pentru a putea vedea aceasta metrica, trebuie personalizat codul de conversie AdWords si modificata valoarea conversion value in functie de valoarea cosului de cumparaturi.

Valoare Conversie/Cost (Conv. Value/Cost) se calculeaza automat si este raportul intre valoarea totala si costul total al fiecarei campanii. Acest raport ne spune de fapt cat de profitabila este o campanie.

Observam ca dupa ce ne uitam la aceste doua metrici, toate campaniile sunt la fel de profitabile. Desi campania C are un cost de trei ori mai mare decat prima, aceasta genereaza vanzari mai mari ca valoare.

Analiza nu se opreste aici. Pentru a sti cum sa actionam mai departe dorim sa stim exact ce vanzari au generat campaniile A, B si C. Mai exact numele produselor, precum si categoria din care fac parte. Daca vom sti acest aspect ne vom putea axa mai mult pe acestea.

Din pacate nu putem vedea aceste detalii din interfata AdWords. Singura modalitate prin care le putem afla este folosind Google Analytics. In primul rand asigura-te ca legatura dintre AdWords si Analytics este facuta corect.

Urmatorul pas este sa analizam raportul Product Performance din Analytics si sa facem segmentarea dupa campania/grupul AdWords:

Pentru a sublinia mai bine aceasta problema sa luam ca exemplu ziua Black Friday. In aceasta zi (sau perioada pentru unele companii) s-au facut mai multe vanzari decat de obicei. Multe din vanzari s-au facut din bannere care nu aveau legatura cu promotiile sau cu produsele cumparate. Persoane care au dat click pe reclame promovand laptopuri si-ar fi putut lua televizoare led daca acestea au avut oferte mai bune.

O alta problema majora pe care o rezolva aceasta analiza este ca vazand produsele vandute stim care este valoarea lor adevarata precum si adaosul companiei. Daca produsele din campania C au o marja mai mica decat cele din campania A atunci asta o face mai putin profitabila.

Sunt multe metrici care trebuie analizate atunci cand te uiti la conversii. Cu cat compania promovata are mai multe vanzari cu atat este mai delicat sa masuram profitabilitatea din AdWords.

Tu cum analizezi conversiile din AdWords? Ce probleme ai intampinat?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

3 răspunsuri la Interpretarea conversiilor din AdWords

  1. Ishtar spune:

    si daca metricul Conv Value/Cost era diferit la cele 3 campanii, cum iti poti da seama care dintre cele trei campanii este mai profitabila sau nu, in functie de acest metric? trebuie sa fie mai mare, mai mic decat celelalte pt a considera campania A, B sau C profitabila?
    intreb pentru ca nu este prea clar in ce ai scris mai sus de ce este acest metric (Conv Value/Cost) cel mai important si care ne spune de fapt cat de profitabila este o campanie.

    Multumesc.

  2. Cu cat Conv Value/Cost este mai mare cu atat acea campanie este mai profitabila. Cand acest raport este mai mic decat 1 acea campanie a costat mai mult decat a valoarea vanzarilor generate. Spre exemplu daca avem o campanie X care costa 150 lei si genereaza 50 lei atunci Conv Value / Cost = 50/150 = 0.33.

    Cand acest raport este egal cu 1 atunci campania a generat vanzari care au o valoare egala cu costul. Campania tot nu este profitabila deoarece se presupune ca produsul vandut are niste costuri in sine. Exceptie fac ebook-urile, download-urile, etc. ce nu mai au niciun cost aferent. Deci pentru acest tip de produse cand raportul este egal cu 1 inseamna ca X este pe 0.

    Cand raportul este mai mare ca 1 campania devine profitabila. Spre exemplu daca Y a costat 150 lei si a generat vanzari de 1,500 lei asta inseamna ca s-au generat de 10 ori mai mult decat s-a investit. Raportul Conv Value/Cost = 1,500 / 150 = 10. Pentru acest caz stim ca daca produsele noastre au un adaos de cel putin 10% suntem pe plus.

    Aceasta metrica este cea mai importanta pentru ca imi spune daca banii investiti in AdWords mi-au generat profit sau nu cunoscundu-mi adaosul.

  3. Ishtar spune:

    Multumesc, imi este de ajutor,acum le inteleg mai bine.
    cred ca o sa citesc in detaliu acest blog, it is very helpful :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *