Reputation Management prin Google AdWords

Cand un brand are o problema de reputatie, cautarile in Google pentru anumite fraze vor creste mult. De multe ori acele cautari nici nu existau.
Prin Google AdWords poti ajunge persoanele care au auzit de problema brandului tau. Sunti cativa pasi pe care trebuie sa-i urmezi in crearea unei strategii de protejare a brandului prin Google AdWords:

1. Creeaza un landing page special in care sa-ti recunosti vina

Acest pas este facut in general de agentia PR cu care se colaboreaza. Este o pagina simpla in care o compania trebuie sa-si admita greselile (atunci cand e vina lor) si sa promita solutionarea problemei.

Pe aceasta pagina in general apare CEO-ul sau o alta persoana cu functie inalta. Asta prezinta credibilitate si faptul ca firma a luat in serios problema avuta.

2. Analizeaza frazele negative care se cauta

De multe ori aceste fraze contin numele brandului + alte atribute negative: teapa nume-brand, probleme cu … nume-brand, forum nume-brand, etc. Alte ori sunt fraze sau cuvinte cheie ce nu includ numele brandului. Un exemplu e problema pe care a avut-o Danone acum ceva timp cand doua loturi de iaurt cu fructe au fost retrase de pe piata deoarece au fost suspectate de contaminare cu dioxina. In acea perioada pe langa cautarile de genul dioxina danone s-a cautat foarte mult si termenul dioxina.

Trebuie sa cream o lista cat mai detaliata cu aceste cuvinte cheie. Cu cat lista este mai lunga, cu atat ne asiguram ca ajungem la mai multe persoane care au auzit de problema brandului.

3. Fii primul in Google pentru aceste fraze

Liciteaza cat mai mult pe aceste fraze. Va dura putin mai mult pana reclamele vor aparea deoarece volumul de cautari nu va fi suficient de mare. Pe langa asta in cazul in care licitam pe cuvinte cheie care in mod normal nu au legatura cu brandul (cazul Danone) atunci Google ne va plasa reclama in josul paginii, dupa rezultatele organice. In mod cert nu ne dorim acest lucru, de aceea bidul va trebui sa fie foarte mare iar reclama text sa fie una care sa atraga cat mai multe click-uri.

4. Remarketing pentru cei care au ajuns pe site

Urmareste vizitatorii care au fost pe siteul companiei. Se poate crea o lista speciala doar pentru cei care au ajuns cautand termeni negativi. Iar pentru acest public sa avem mai multe mesaje diferite care sa se roteasca.

Astfel, persoanele care au auzit de problema brandului vor vedea peste tot unde se plimba mesajul promovat de companie. Un mesaj care contine o promisiune prin care se remediaza problema avuta. Pagina destinatie ar trebui sa fie locul unde se recunoaste greseala.

5. Reclame in GDN unde se vorbeste de brand

Separat vom face o campanie targetand reteaua de display prin care dorim sa ajungem pe toate paginile de continut din reteaua Google unde se vorbeste despre brand. Sunt doua variante prin care putem ajunge la acest public:

– folosim numele brandului ca si cuvant cheie pentru targetarea pe plasamente automate

– cautam pagini ale siteurilor de stiri, forumuri, bloguri unde se vorbeste negativ de brand si le adaugam ca plasamente manuale

Ambele sunt recomandate cu precizarea ca ambele targetari sa fie urmarite in permanenta. Pentru plasamentele automate este important sa stim daca Google a facut potrivirea corecta iar pe paginile unde apar reclame chiar se vorbeste despre brand, iar plasamentele manuale se gasesc folosind motorul de cautare si urmarind siteurile care au crescut in pozitii si vorbesc negativ de brand.

Eu personal as face aceasta campanie pe toate siteurile unde se vorbeste despre companie indiferent ca este pozitiv sau negativ. Mai ales daca sunt siteuri care au optiunea de a se lasa comentarii.

Aceasta prezentare am sustinut-o anul acesta in cadrul evenimentului SEM Days. Nu pun toate prezentarile online deoarece nu mi se pare corect fata de cei care platesc, insa dupa o anumita perioada de timp cred ca este ok.

Tu ai avut de gestionat vreo campanie de brand reputation? Cum ti se pare strategia de mai sus?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Reputation Management prin Google AdWords

  1. Pingback: Performanta in PPC pe 2012 – rezultate Divizia PPC 2Parale | 2Parale Blog - Marketing Afiliat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *