Pozitia numarul 1 in Google. Fantezia tuturor.

pozitia_1_google
Este fata cea mai HOT din club. Toti vor sa intre in vorba cu ea. E cea pe care toti ar da orice macar sa o atinga. Pentru ca e cea mai HOT si care pare sa promita cele mai multe. Cu totii sunt constienti ca au o competitie extraordinara. Trebuie sa arati bine. Sa fii imbracat frumos si sa fii diferit. Sa fii putin arogant cu ea. Trebuie sa ai o strategie. Doar prin cele mai bune strategii ajungi la ea. La ea nu functioneaza textele clasice. Trebuie sa o surprinzi. Trebuie sa fii altfel decat concurenta ta. Trebuie sa fii relevant. Sa ai un Quality Score mare :-) Evident, costurile sunt mai mari decat la orice alta fata din club. Pentru ca nu bea orice vin sau sampanie. Trebuie sa licitam mai mult decat concurenta :-)

Daca ar fi sa facem o analogie, pozitiile din Google seamana usor cu Top cele mai frumoase fete. Toti o vor cea mai cea. In Google, „cea mai cea” este reclama de pe pozitia 1. Cine se uita la reclama de pe pozitia 10? E departe, e „uratica”!

Problema principala cu fata din club este ca toti ne imaginam chestii dar niciunul nu stie „ce poate”. Iar de multe ori „ce poate” este diferit de ce ne imaginam si ce vrem noi :-)

Acelasi lucru se intampla si cu prima pozitie din Google. Este de departe cea mai ravnita. Toti vor sa ajunga acolo, de multe ori indiferent de cost. Dar putini isi pun problema daca primesc rezultate pe masura.

Primesc frecvent cereri de la clienti ca vor sa fie pe locul 1. Dar la intrebarea „de ce?” nu prea isi gasesc raspunsul. De regula dorinta asta este pentru ca isi imagineaza ca acolo e cel mai bine pentru business-ul lor. Ca daca sunt acolo vor primi multe comenzi iar profitul lor se va dubla sau chiar tripla.

Realitatea este ca de multe ori prima pozitie nu aduce nici pe departe ceea ce promite. Ca si cu fata din club :-)

Pune-ti urmatoarea intrebare: CAND ai cautat ultima data ceva pe Google, ai dat click pe primul rezultat si ai finalizat comanda? Fara sa mai intri si site-urile de pe locul 2, 3, 5, 7 etc.

Sunt putine aceste situatii. Trebuie sa ai nevoie de ceva foarte urgent. Cum sunt tractarile. Atunci cand cauti pe google tractari auto bucuresti cel mai probabil ai o mare problema si nu mai ai timp sa intri pe alte pagini.

Dar ce se intampla atunci cand cauti ceva din domeniul fashion? Dar cand cauti un telefon sau laptop? Masina sau apartament?

Online este foarte usor sa compari si sa analizezi. In functie de perioada de decizie publicul pe care il targetezi va intra pe mai multe rezultate din Google, nu doar pe site-ul din prima pozitia.

In general frica de o pozitie joasa este ca nu ne aduce trafic suficient. Dar tu vrei trafic sau vanzari?

Sa ne uitam la urmatorul exemplu:

conversii_adwords_din_pozitii_joase_001

Am selectat doua campanii Search. Pozitia medie este 7.1, respectiv 5.9. Costul pe conversie este de 4RON, iar volumul de conversii este unul absolunt decent tinand cont ca intervalul selectat este de 30 zile. Cand am incercat sa cresc bid-ul pentru a aparea intr-o pozitie mai buna, a crescut doar CPC-ul si costul pe conversie. Volumul de conversii a ramas acelasi. Concluzia la care am ajuns eu din acest exemplu este ca produsul promovat este unul in care decizia nu se ia de pe azi pe maine, de aceea publicul meu atunci cand se informeaza da click pe majoritatea rezultatelor din Google.

Un studiu arata ca in 2010 o persoana se informa in medie de la 10 surse inainte de achizitionare. Iar acest numar se dubleaza de la an la an. Online este din ce in ce mai usor sa compari produse, sa analizezi oferte si sa pleci de pe un site fara sa cumperi. Cand ne cautam o vacanta undeva intram pe mai multe site-uri sau doar pe primul? Dar cand cautam imbracaminte? Sau o tableta? Cand vorbim de un apartament sau o masina nici nu mai spun.

pozitia_reclamei_in_adwords

Faptul ca cineva a dat click pe o reclama de pe o pozitie joasa din Google ne spune doua lucruri importante despre acea persoana:
1. Ca nu a gasit ce-si dorea pe primele pozitii
2. Ca are neaparat nevoie de ce a cautat

Sa ne uitam si la urmatorul exemplu:

pozitia_reclamei_in_adwords_2

Avem o pozitie foarte buna in Google, insa costul pe conversie este unul exorbitant. Costul pe conversie mediu pe acest cont ar trebui sa fie de maxim 70RON. Din moment ce suntem mult peste obiectivul stabilit, de ce am vrea sa fim pe pozitia medie intre 1 si 2?

Cand avem o astfel de situatie, primul pas este sa scadem bid-ul pentru a aparea cat mai jos in rezultate. Eu de regula nu vreau sa pun pe pauza cuvintele cheie importante pentru client chiar daca nu convertesc. As vrea sa apar in Google chiar si pe pozitia 10 pentru acele cuvinte cheie. Daca si acolo am un cost prea mare pe conversie abia atunci le opresc.

Inainte sa-ti doresti prima pozitie pune-ti mai intai urmatoarele intrebari:

– cat de urgent are nevoie publicul meu de produsul oferit?

– am produse pe care nu le mai ofera nimeni?

– am un pret mai bun decat concurentii mei? – daca decizia se ia pe baza de pret

Partea cea mai buna este ca exista un raport in Google Analytics care iti arata cum ai performat din fiecare pozitie. Acest raport se numeste AdWords Keyword Position si ne ajuta sa putem compara usor performanta cuvintelor cheie de pe fiecare pozitie in parte.

De multe ori companiile sunt prea focusate pe a ajunge pe pozitia numarul 1 in AdWords si SEO astfel incat uita sa se concentreze pe strategia de marketing de ansamblu a companiei. Sau pe imbunatatiri la nivel de site.

Nu uita ca Google trimite vizitatori de calitate pe site-ul tau in functie de targetarile facute in campanii. Acestia vor cumpara sau nu in functie de cat de convingator e site-ul vostru, de pret, de concurenta, de brand etc. Obiectivul unui specialist AdWords este sa optimizeze pe cat de mult posibil campaniile astfel incat pretul per vizitator calificat sa fie cat mai mic. Obiectivul proprietarului de business este sa se concentreze pe produs in sine si pe strategia overall.

Tu ce parere ai despre pozitia numarul 1 in Google? Care au fost experientele tale?

Despre Cristian Ignat

Chief Canopyst @Canopy. Sunt pe Twitter (@CristianIgnat) si pe Google+ (Cristian Ignat).
Acest articol a fost publicat în Google Adwords. Salvează legătura permanentă.

33 răspunsuri la Pozitia numarul 1 in Google. Fantezia tuturor.

  1. frumos articol si real !
    felicitari pentru felul de prezentare !

  2. din punctul meu de vedere locul 1 in Google reprezinta foarte multe avantaje (depinde de nisa) dar si dezavantaje.

    avantaje:
    -trafic
    -cereri mai multe de oferte
    -„potentiali” clienti mai multi
    -cresterea brand-ului
    -evident sanse mai mari de a vinde (dar la stadiul de „sansa”, nu de certitudine)

    dezavantaje:
    -intotdeauna vei fi comparat cu alte oferte
    -slabe sanse de conversii datorita nevoii de comparatie si dorintei de a „mai vedea alte oferte”
    -curiozitatea multora in a cere o oferta
    -timp pierdut in oferit raspunsuri cererilor de oferta „date din curiozitate”

    depinde de nisa in care activezi, primul loc poate reprezenta un lucru bun (clienti, bani, vanzari) sau nu (timp pierdut)…

  3. … locul 1 in Google PREZINTA* foarte multe …

  4. Roxana spune:

    Asa este!
    Eu ma lovesc mereu si de problema ca proprietarul site-ului nu se ocupa de vizitator odata ajuns pe site… adica ok, eu iti aduc clientul in magazin, mai departe e important si ce faci tu.

  5. w/e spune:

    Pozitia 1 in cautarea google = prima impresie. Daca vreau sa ma angajez la o firma si pe pozitia 1 sau 2 pe google apare un articol despre firma respectiva, aceea o sa fie prima mea impresie. Nu e garantat acest lucru, dar majoritatea cititorilor se vor lovi de acel articol. Daca vreau sa fac reclama proasta unei firme, cred ca e suficient ca pe primele trei pozitii din google sa apara linkuri spre articole care au un mesaj critic agresiv. Desigur, nici 100 de pareri nu sunt in stare sa convinga orice om, dar majoritatea o sa ramana cu impresia data de aceste articole.

  6. Adrian spune:

    Cred ca cea mai buna solutie este testarea pozitiilor in care sa masuram atat conversiile directe dar si conversiile asistate alaturi de costuri desigur. Sunt cazuri cand un potential client va da 2 sau 3 clickuri pe reclamele platite pana cand va converti. Pe partea de optimizare si de marketing, e esentiala strategia de pozitionare in mintea clientului astfel incat potentialul client sa vina din sursa „direct” care e entire free. Un articol de calitate si un blog de urmarit pentru marketeri si nu numai.

  7. Iosif spune:

    Pozitia 1 este okay daca vrem vizibilitate. In rest, ne uitam la ROI. Nu tot timpul se merita sa dam bani sa fim pe locul 1. Ne mandrim ca suntem primii in Google insa.. dam prea mult pentru asta si nu avem castig. Ce folos asa..? Doar de impresie..?

  8. George Raschitor spune:

    Sunt si eu de acord cu tine Cristian. In urma cu o luna am facut 2 campanii de test pentru doua site-uri ale aceluiasi client care erau aproape identice (layout si produse). Unul dintre ele a avut ca obiectiv plasarea anunturilor pe pozitiile 1-3, iar celalat pozitiile 4-7. Cu un buget mai mic cu 15%, al doilea site a inregistrat cu 25% mai multe vizite si 30% mai multe conversii. Campania nu a durat decat 2 saptamani, iar bugetul nu a fost foarte mare, totusi suficient pentru a lua o decizie stabilire a pozitiei in anunturi.
    Nu sunt inca suficient de convins de procentul de canibalizare al vizitatorilor. Ai mai facut teste in legatura cu acest aspect?

  9. Vasile spune:

    M-am linistit cu acest material.Sunt si eu in situatia in care am conversii zero pentru
    primele doua pozitii in adwords, toate conversiile sunt prin cautari organice pentru aceleasi cuvinte cheie si de pe locul patru in organic in 30 de zile.

  10. Cam toate comentariile imi dau dreptate, multumesc :) Asa cum spuneati si voi este ceva de testat. Important este sa nu pornim de la siguranta ca locul 1 este cel mai profitabil din punct de vedere cost pe conversie pentru un business. Uneori este, dar de cele mai multe ori nu este.

  11. Macovei spune:

    Locul 1 in google este irelevant din punctul meu de vedere iar cat despre campanii, eu personal tot ce incepe cu Ad. pentru mine inseamna(no click). Avem 10 rezultate pe pagina si in 9 din 10 cazuri in urmatoarele 9 rezultate exista posibilitatea sa gasesti continut mai de calitate decat in primul. Avem si pagina a 2-a, si nu numai…
    Un articol de nota 10!

    • Paul spune:

      Din experienta pot spune ca autorul articolului are 100% dreptate. Anul trecut site-ul meu se afla pe prima pozitie cu toate cuvintele cheie dorite, dar rata de conversie era undeva cam la 2%. Acum, sunt pe pozitia 4-5 (oscileaza), iar rata de conversie este de aprox 10%. Numarul de vanzari nu a scazut deloc odata cu scaderea traficului!
      Oricum, pentru cresterea notorietatii brandului prima pozitie este insa valoroasa. In rest, asa cum spunea si Roxana, degeaba am un site vizitat daca nu este bine structurat si organizat astfel incat vizitatorul sa ramana. Regula de baza ar fi „nu mai mult de 3 clickuri” pana cand vizitatorul gaseste ceea ce doreste.

  12. Ema Georgescu spune:

    Extrem de adevarat.

    Toata lumea vrea prima pozitie in Google dar cred ca asta se datoreaza faptului ca multi nu au fost educati cum trebuie, in special de cei cu SEO care doar asta stiu sa puna in oferta lor comerciala: „garantam prima pozitie in Google” de parca asta este singurul obiectiv de business al clientului.

    Avem cu totii clientii pe care ii meritam (in functie de cum educam piata).

  13. Gabriel spune:

    Poti fi pe primul loc si fara sa ai un buget de mii de euro pe luna. Esti pe o nisa si concurenta are reclame foarte proaste, pe cuvinte cheie nepotrivite. Cine ar cauta sa cumpere „buldozer” pe Google? :))

    Totusi de ce un agent de publicitate ar licita pe Adwords daca licitatia respectiva ajunge pe locul 7? Ar putea face demersurile necesare privind pozitia 7 in SEO.

    Am remarcat ca lumea da click pe prima pozitie pentru informare si apoi ar putea da click pe pozitia 8, pentru a cumpara, pozitie in care ai putea fi chiar situl tau.

    • Cand vorbim de buldozere este intr-adevar o super nisa. Si da, sunt convins ca se cauta si buldozera de cumparat pe Google :) Decizia de achizitie se va lua offline, dar informarea poate incepe de aici.

      Cand vorbim de un business ce are o cerere mare de piata (volum mare de cautari) atunci de cele mai multe ori si concurenta este mare, iar decizia se ia dupa ce se analizeaza mai multe site-uri. Moment in care este bine sa testezi si alte pozitii pe langa prima. Uneori functioneaza pozitia 7, alteori pozitia 3 sau 4.

      • Gabriel spune:

        In afara de electro&it, credite, asigurari si tractari nu prea sunt afaceri pe Google cu volum foarte mare de cautari. Sau depinde de cuvinte cheie, in speta „electronice”, „produse cosmetice”, care au volum mare de cautari, situatie in care concurentii pot fi extrem de numerosi, insa vanzari nu cred ca vor fi.
        Ma enerveaza foarte tare magazinele care liciteaza pe cuvinte foarte generale si nu am inteles de ce fac asta. Daca eu vand masina de tuns Giumbix, produs pe care marii comercianti nu-l au, atunci nu pot licita pe Google pe acel cuvant ca lumea va da click pe Altex, Domo si nu pe anuntul meu.

        Sunt nise, precum cosmeticele, in care volumul de cautari este mic si poti fi pe primul loc cu buget scazut. Uneori, e posibil, sa ai mai multe vanzari in site pe un anumti cuvant cheie decat clickuri pe Adwords.

  14. Eu am o micuta firma de transport cu un site de prezentare. Acum vreo 2 ani am inceput optimizarea lui cu ajutorul unui prieten care se pricepe si am continuat-o eu dupa indicatiile lui si dupa informatiile gasite pe internet. In aproximativ 2 luni am reusit sa ajung pe primul loc in google la TRANSPORT MARFA BUCURESTI (spre surprinderea mea care sincer nu prea ma asteptam). Am ramas pe acea pozitie cam 6 luni. Sunau telefoanele in disperare, nu puteam eu sa transport la cate solicitari aveam (am o singura masina, am firma mica). La un moment dat am inceput sa pierd pozitii, am ajuns pe locul 2 dar telefoanele tot sunau. Am ajuns pe locul 3 si telefoanele au inceput sa se rareasca putin dar foarte putin sesizabil. Cand am ajuns pe locul 8 pe prima pagina deja nu mai suna nimeni, era ca si cum nici nu as fi existat in google. Nu m-am stresat prea tare sa-l aduc iar mai in fata pentru ca aveam de lucru pe intracomunitar, marfuri luate de pe bursa si ieseam ceva mai bine la bani decat pe transporturi locale si interne si era si mai putin frecus. Acum site-ul este pe pagina 8.
    Parerea mea: primele 5 pozitii in google conteaza cel mai mult, cel putin in domeniul serviciilor. Intr-adevar mai sunt si persoane care suna la toate firmele de pe prima pagina, cer o cotatie de pret iar apoi incep si cu pagina 2 dar ca sa lucreze cu tine trebuie sa oferi un pret care nu iti mai asigura nici un profit. Te suna dar nu se concretizeaza nimic, te intreaba de pret si cam atat (desi preturile le-am avut aceleasi, nu le-am marit).

    • Parerea mea de client care tocmai ce am cautat luna trecuta transport marfa in Bucuresti ar fi urmatoarea:
      – mai mult decat primul loc, conteaza cum le explicati clientilor ce faceti.
      Spre exemplu eu habar nu aveam cu ce se mananca, si abia pe la al 4lea telefon la o a 4a firma m-am prins care e diferenta intre transport simplu sau si cu oameni care sa ajute la incarcare-descarcare…. si altele.
      Ideea ar fi ca nu m-am intrebat nimeni exact la telefon ce ma intereseaza ci mi-au bagat pretul standard de 500 RON… care mie mi se parea mult, pentru ca eu aveam nevoie doar de masina, nu si de ajutor la manevre, dar nu intelegeam asta de la cei cu care vorbeam la telefon. Prin urmare, am ales a 5-a firma de pe google, pentru ca abia atunci m-am prins care e faza :))
      Dar, intr-adevar, daca prima firma imi explica exact ce inseamna pretul si statea cu mine sa imi dau seama ce am nevoie, as fi mers cu ea si nu ma mai uitam la altele. Depinde f. mult de domeniul de activitate.
      De asemenea, dpinde si de cum arata site-ul. Unele mi s-au parut oribile si nu am sunat la ei pt ca, din site, mi se parea neprofesionisti.

      • Daca va uitati la multi care apar in fata la Transport marfa Bucuresti o sa vedeti istoria transporturilor de marfuri incepand cu roata (ca descriere pe pagina principala – ca sa aiba cat mai mult text pe site – transportul rutier local si intern ne fiind un domeniu prea amplu si este greu sa compui un text fara sa te repeti). Eu intotdeauna cand eram sunat intrebam ce are de transportat iar daca era vorba de mutari de mobilier intrebam cat timp estimeaza ca dureaza incarcatul si descarcatul. Am patit-o sa ma bucur ca iau 150 ron pt. 5 km si sa stau 3 – 4 ore la incarcat si alte 2 – 3 ore la descarcat, practic sa pierd o zi intreaga. Eu in principal ma ocup de transporturi, nu de mutari, adica nu vin cu oameni la incarcat-descarcat.
        Am mai vazut cazuri in care textele aveau greseli gramaticale de clasa a 3-a.
        Daca mai aveti nevoie de transport mentionati celui care solicitati o oferta de pret ce aveti de incarcat, daca aveti oameni sau nu si cat timp dureaza, astfel puteti obtine un pret mult mai bun. Daca aveti mobila sa vina neaparat cu masina cu prelata sau carosata, fara van. La van nu intra multa mobila iar mai multe drumuri inseamna un pret suplimentar pt. dvs dar si timp pierdut.

  15. Am cateva website-uri (de dezmembrari auto, de tractari auto, de petreceri pentru copii, etc.), care sunt promovate prin SEO (am facut foarte putin AdWords pentru ele).
    Am observat ca, desi intr-o perioada au scazut de pe pozitia 1 sau 2 pe pozitia 5 sau 6 pe Google, traficul si numarul de solicitari au ramas cam la fel ca inainte.
    Mai putin la tractari auto, unde, cum spuneati si dvs., daca nu esti in primii 3, e aproape ca si cand nu existi.
    Am incercat sa ajut cresterea numarului de conversii prin website-uri responsive (adaptate pentru mobil), intrucat sansele ca omul care a ramas cu masina in pana sa aiba un desktop este destul de mica.
    In plus, doar la afisarea site-ului pe mobil, apare un buton suplimentar, care permite initierea unei convorbiri telefonice direct din website.

  16. SEO spune:

    Foarte real! Cred ca pozitia nr.1, mult dorita de toti… nu este la fel de benefica pentru orice domeniu! Foarte bine punctat!

  17. Monica spune:

    Numul 1 in Google inseamna pentru cei ce mizeaza exclusiv pe trafic organic, cel mai ridicat numar de aparitie in cautari, pentru ca, chiar daca ai un punctaj de 5 ori 6, vei fi rulat si pe prima pozitie din Google, numai ca mai rar decat cel ce are de exemplu un ranking intre 1 si 2. Mentinerea si mai ales cresterea acestui punctaj depinde foarte mult de timpul petrecut pe site, de numarul de pagini vizualizate, de numarul de vizitatori care au revenit pe site, de bounce rate, etc. Din pacate, acesti factori sunt din ce in ce mai incompatibili cu cei ce vand prin Adwords, dupa parerea mea. De asemenea, mi se pare ca sunt foarte afectate site-urile de tip magazin prin afiliere, unde proprietarii isi doresc o deschidere cat mai rapida a produsului, lucru ce ii declaseaza in Google. Noua politica Google pare a fi una destul de serioasa, lucru ce vi-l pot confirma, pentru ca am observat reale schimbari pe diverse tipuri de site-uri.

    De asemenea, eu as fi curioasa sa aflu mai multe despre fabricile de linkuri. Aici m-ar interesa niste pareri de specialitate, pentru ca echilibrul este invizibil. De fapt, chiar ma astept la niste pareri obiective, pentru ca multi dintre cei ce fac afiliere mizeaza exclusiv pe trafic organic.

    Nu ma pricep la AdWords, in schimb, stiu ce inseamna trafic organic si ce inseamna mentinerea in Google prin trafic organic. De asemenea, un lucru foarte important de luat in considerare este adaptarea site-ului pentru telefoane si tablete. Am vazut site-uri care au crescut brusc datorita traficului din aceste medii, in ultima vreme. Sfatul meu este sa nu neglijati adaptarea site-ului la aceste medii, si nu ma refer neaparat la formatul responsive (la care inca Google pare a fi destul de reticent).

    • petru spune:

      Poti fi tehnic vorbind foarte bun, daca nu stii cum sa-l prinzi si mai ales sa-l pastrezi pe client, cheltui banii degeaba.Poate ca sa-l prinzi ai nevoie de pozitie buna in google, dar sa-l pastrezi de client iti trebuie mult mai mult

  18. Gasesc acest articol onest si profesionist. Personal, studiez pe internet toata prima pagina si consider foarte utile site-urile care efectueaza compararea caracteristicilor produselor, ajutandu-ne sa avem o ierarhizare in functie de raportul calitate/pret. Foarte important atat timp cat pretul aceluiasi produs (aceeasi marca, avand aceleasi caracteristici), variaza cu 50-100-200%(!) la diferiti furnizori. Este bine sa avem rabdare si timp studiem ofertele, inainte de a efectua comenzi de cumparare pentru produse si servicii online, cu ajutorul acestor „site” care cern eficient.

  19. Raul spune:

    Mai trebuie sa lucru la adwords. Daca ai un site de produse poti sa nu mai platesti 0.50 bani pe click si sa platesti pe conversii cand cineva cumpara? nu am inteles

  20. Luca Nicoleta spune:

    Într-o lume a concurenței poziția 1 în Google este mai necesară decât aerul sau apa,sigur că articolul acesta punctează exact ceea ce trebuie făcut pentru a reuși.Felicitări !!

  21. adela spune:

    Cred ca depinde mult de numarul de cautari pe anumit cuvant cheie. Plus de asta pozitia 7 pe adwords nu e tot una cu pozitia 7 in google search. Ai mai mult exposure cu adwords.

  22. Daniel spune:

    Pentru o platforma de rezervari hoteliere online, sunteti de parere ca o clasare pe prima pozitie in google este mai avantajoasa?

    • Ar trebui sa faceti cautarea pentru care vreti sa fiti pe locul 1 in Google, sa analizati rezultatele concurentei (ofertele de pe site, modul de rezervare etc.) si sa va comparati. Daca iesiti castigator atunci e ok sa fiti pe primele pozitii, nu neaparat prima. Daca nu, atunci optati pentru o pozitie mai joasa.

  23. Camelia spune:

    La MBA, profu’ Adrian Stanciu ne-a intrebat „unde putem ascunde cel mai bine o informatie in ziua de astazi?” Raspunsul lui a fost „in a doua pagina de search pe Google”. Citind articolul tau sunt de acord ca a fost doar o gluma buna :).

  24. Pingback: Profilul unui Pay Per Click Manager. - eJobs Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *